گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: نابسامانی قیمت و کاهش عرضه شیر و لبنیات موجب شد حل معمای این فراورده‌ها به نشست امروز وزرای صنعت، جهادکشاورزی و معاون اول رئیس‌جمهور موکول شود.

لبنیات

به گزارش خبرنگار ما با افزایش چند باره قیمت شیر و لبنیات، دست‌اندرکاران تنظیم بازار از برخورد با متخلفین و موافقت کارخانه‌های لبنی با عرضه شیر و لبنیات کم چرب به نرخ مصوب اسفند‌ماه سال گذشته خبر دادند. همچنین مقرر شد با برپایی نشست کار‌گروه تنظیم بازار در روز یکشنبه هفته جاری مستندات افزایش هزینه‌های سربار تولید‌کنندگان بررسی شود اما بررسی قیمت خرده فروشی و نحوه توزیع شیر و لبنیات طی یک هفته گذشته و موکول شدن نشست کار‌گروه مذکور به امروز، حاکی از تداوم نابسامانی در بازار این فراورده‌هاست. اکنون عرضه شیر و لبنیات کم‌چرب در خرده‌ فروشی‌های سطح شهر تهران به‌شدت کاهش یافته و حتی برخی شرکت‌های بزرگ لبنی دولتی نیز به شکل گزینشی به توزیع لبنیات در سطح شهر می‌پردازند که گلایه‌های خرده‌فروشان و صرف‌کنندگان به‌دلیل کمبود شیر و لبنیات را موجب شده است.

4پیشنهاد قیمت شیر خام

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تولید‌کننده فراورده‌های لبنی با اشاره به بررسی چهار پیشنهاد برای تعیین قیمت شیر خام در جلسه کارگروه تنظیم بازار گفت: اتحادیه به‌دنبال تثبیت قیمت‌ها در بازار است. محمدرضا اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز، قیمت شیر خام در جلسه کار‌گروه تنظیم بازار تعیین خواهد شد به فارس گفت: پیشنهادهای متعددی از سوی بخش خصوصی، اتحادیه تعاونی‌ها و نیز دولت وجود دارد که هر کدام با فرمول‌های خاصی ارائه شده و یکی از این پیشنهادها مربوط به اتحادیه تعاونی‌های تولید‌کننده فراوردهای لبنی کشور است.

کاهش اندک قیمت

الزام کارخانه‌های لبنی به بازگشت قیمت این فراورده‌ها به نرخ مصوب اسفند‌ماه سال گذشته تنها موجب کاهش اندک برخی اقلام لبنی شده و این وعده‌های مسئولان هنوز اجرایی نشده است. اکنون شیر پاکتی کم چرب که سال گذشته به نرخ 750تومان به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شد بسیار نایاب شده و قیمت آن از هزارو 300به هزارو 200تومان کاهش یافته‌ است. انواع شیر بطری کم‌چرب و پرچرب نیز کمیاب شده و تعداد اندکی از شرکت‌ها این محصول را به نرخ هزارو 200تا هزارو 500تومان عرضه می‌کنند. همچنین از توزیع انواع ماست کم‌چرب خبری نیست و ماست و پنیر پرچرب نیز با کاهش حداکثر 200تا 500تومانی به فروش می‌رسد.

کد خبر 184250
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز