گروه اقتصادی: درحالی‌که مسئولان دولتی هفته گذشته سرگرم برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد بودند، بسیاری از واحدهای تولیدی لبنی که عمدتا دولتی هستند از مشغولیت سازمان‌های دولتی و تعطیلی رسمی سوءاستفاده کرده و در اقدامی غیرمنطقی اقدام به افزایش قیمت شیر و لبنیات کردند.

امایک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از واردات 20هزار تن شیر خشک به کشور خبر داد و گفت: شیر خشک وارداتی بین صنایع از فردا توزیع می‌شود. وی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تنها راه کنترل قیمت شیر خام و محصولات لبنی واردات شیر خشک است تا بخشی از نیاز صنایع تأمین شود. وی افزود: در حال حاضر تعرفه واردات شیر خام چهار درصد است و مشکلات تأمین ارز واردکنندگان رفع شده است. این مقام مسئول گفت: 55میلیون یورو تأمین اعتبار برای واردات شیر خشک انجام شده و شیر خشک مورد نظر وارد کشور شده است.

رئیس سازمان صنعت استان تهران هم از بازگشت قیمت لبنیات تا فردا خبر داده و گفته کارخانجات لبنیات گرانفروش ۱۰ میلیارد تومان جریمه شده‌اند. ید‌الله صادقی در گفت‌وگو با فارس افزود: تا فردا تمامی کارخانجات لبنیات باید قیمت‌ها را اصلاح کنند. وی افزود: در حال حاضر متوسط قیمت شیر خام هزار تومان است و بر همین اساس باید قیمت محصولات لبنی تعیین شود اما در چند کارخانه شاهد گرانفروشی بودیم لذا چند کارخانه لبنیات 10میلیارد تومان جریمه شدند و پرونده آنها به تعزیرات تحویل داده شد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ کمبودی در تأمین نهاده‌های دامی وجود ندارد و به‌دلیل کاهش تولید شیر، دامداران در قیمت تمام‌شده شیر حباب ایجاد کرده‌اند.از سوی دیگر رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان فراورده‌های لبنی گفت: در حال حاضر تولید‌کنندگان با کمبود شیرخام روبه‌رو هستند و این مسئله باعث گرانی محصولات شده است. محمدرضا اسماعیلی با اشاره به اینکه بسیاری از تولید‌کنندگان محصولات لبنی با حداقل ظرفیت مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: تعدادی از کارخانه‌ها به‌علت نبود شیر خام تعطیل شده و کارگران بیکار شده‌اند.

کد خبر 183070
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز