همشهری آنلاین: دمشق با پیشنهاد تحرک اعراب برای دیدار با مقامات رژیم صهیونستی و ابراز حسن نیت خود به این رژیم، مخالفت کرد.

کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه‌ 27 مارس از کشورهای عربی خواسته بود، سیاست گشایش با اسراییل را در پیش گیرند و حسن نیت خود را به این رژیم ابراز دارند.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز به‌تازگی از کشورهای به اصطلاح میانه رو عرب (عربستان، مصر، اردن، امارات) خواست، با ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کنند.

به گزارش ایرنا روزنامه‌ الحیات امروز(چهارشنبه 8 فروردین) به نقل از یک مقام بلند پایه‌ سوریه نوشت: دمشق نمی‌پذیرد، کشورهای عربی که با اسراییل توافقنامه‌ صلح امضا نکرده‌اند، با مسئولان اسراییلی دیدار یا از شهر اشغالی قدس دیدن کنند.

مقام سوری با این توضیح که مصر، اردن، و حکومت خودگردان فلسطین به علت امضای توافقنامه با اسرائیل، امکان ارتباط با مسئولان این رژیم را دارند، تصریح کرد: تماس سران این دولت‌ها با اسراییل برای اظهار حسن‌نیت اعراب کافی است.

وی گفت: اگر اسراییل منطقی بیندیشد، راه حل عادلانه و فراگیر را بپذیرد و سرزمین‌های اشغالی اعراب تا مرزهای سال ‪ ۱۹۶۷‬میلادی را بازگرداند، می‌تواند جزیی از منطقه باشد.

کد خبر 18399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز