سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

دمشق روز دوشنبه و پس از ملاقات الن سربری، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور پناهندگان و مهاجران با فیصل مقداد، معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد خواستار گشایش باب دیالوگ نامحدود با واشنگتن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سربری که عالی‌ترین مقام آمریکایی است که پس از ترور فوریه 2005 رفیق حریری، نخست‌وزیر فقید لبنان به سوریه سفر کرده در دیدار یک ساعته عصر دوشنبه خود با مقداد وضعیت آوارگان عراقی در سوریه که تعدادشان بین 600 هزار تا یک میلیون تن برآورد می‌شود را مورد بررسی قرار داد.

مقداد پس از این دیدار گفت: در غیاب همکاری و گفت‌وگو راه‌حلی پایدار برای مشکلات خاورمیانه به‌دست نمی‌آید.

وی با تأکید بر این‌که نوعی پیوستگی بین مشکلات جاری منطقه وجود دارد، افزود: ما دیدگاه خود را در مورد راهکارهای حل این مشکلات و لزوم گشایش باب مذاکرات جدی با ایالات متحده در همه زمینه‌ها در دیدار اخیر تشریح کردیم.

درحالی‌که مقداد بدون اشاره به دستاورد دیدارش با سربری از لزوم گفت‌وگوی دمشق و واشنگتن بر سر موضوعات مختلف منطقه‌ای گفت ،طرف آمریکایی حاضر به هیچ‌گونه اظهارنظری درمورد محتوای مذاکرات و اظهارات مقداد نشد.

سربری از روز یکشنبه و به‌همراه کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به دمشق رفته است.

شین مک‌کورک، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات‌متحده روز گذشته در تلاش برای بی‌اهمیت جلوه دادن پیشنهاد مقداد تأکید کرد سفر سربری به دمشق، دیداری دوجانبه نبوده است.

کد خبر 17778

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز