همشهری‌آنلاین: همایون شجریان، خواننده آلبوم سیمرغ که لوح تصویری آن این روزها قرار است عرضه عمومی شود در نخستین نشست از دور سوم برنامه نقد نغمه که به نقد این‌آلبوم اختصاص دارد حضور خواهد داشت.

 به گزارش همشهری آنلاین، این برنامه قرار است ساعت 18 سه شنبه 14 شهریور با حضور حمید متبسم  به عنوان آهنگساز اثر و کیاوش صاحب نسق  به عنوان منتقد و جمعی از علاقه مندان موسیقی در فرهنگسرای اندیشه، واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به سید خندان - پارک اندیشه برگزار شود.

آلبوم صوتی موسیقی «سیمرغ» ساخته حمید متبسم آهنگساز نام آشنای ایرانی که بر اساس داستانی از شاهنامه حکیم ابولقاسم فردوسی توسط ارکستر بزرگ سازهای ملی ایران متشکل از ۳۸ نوازنده و خواننده و تک خوانی همایون شجریان اجرا شده است، سال گذشته  توسط موسسه فرهنگی و هنری «نقطه تعریف» همزمان با برگزاری کنسرت و روانه بازار شد. این مجموعه دارای 6 قطعه به ترتیب با نام‌های: دیباچه، زادن زال، سام و زال، سیمرغ و زال، بازگشت زال و رودابه و زال در پرده‌های چهارگاه، همایون، اصفهان، ماهور و نوا است.

آلبوم تصویری این اثر  که از سوی نشر موسیقی آوای باربد تهیه شده است هفته جاری در تهران توزیع می‌شود و قرار است در این نشست بخش‌هایی از لوح تصویری کار هم برای نخستین بار به تماشا گذاشته و مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 183364
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز