گروه شهری: معاون شهردار تهران همزمان با پایان شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد اعلام کرد: پایتخت بلافاصله پس از میزبانی موفق این اجلاس و از همین امروز برای استقبال از مهر و آغاز سال جدید تحصیلی آماده می‌شود.

شهر تهران

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: پایتخت کشورمان طی شش روز میزبانی اجلاس غیرمتعهدها پذیرای هزاران نفر از شرکت‌کنندگان در این اجلاس از 120کشور جهان بود و مهمانان اجلاس مذکور از نزدیک با فعالیت‌های مدیریت شهری آشناشده و خاطره‌ای خوش را از تهران به یادگار بردند. وی با تأکید بر آراستگی، پاکیزگی و زیبایی تهران و نظم و انضباط حاکم بر این کلانشهر از منظر یک شهر بزرگ اسلامی، اظهار کرد: تمام بخش‌های داخل شهرداری تهران و سایر بخش‌های دست‌اندرکار ازجمله شرکت برق تهران که نسبت به تأمین روشنایی معابر واقعاً تلاش کردند، همه با هم همت کردند تا شاهد میزبانی پایتخت کشورمان به شایسته‌ترین شکل ممکن باشیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران در چند روز میزبانی این اجلاس زیبنده‌تر و زیباتر از همیشه بود، تصریح کرد: در این مدت با تلاش شبانه‌روزی نیروهای شرکت برق تهران، شبکه معابر شهری را برای تأمین ایمنی عبور و مرور کاملاً روشن نگه داشتیم و علاوه بر معابر بزرگراهی، نسبت‌به تأمین روشنایی کامل تونل‌های رسالت، توحید و امیرکبیر نیز اقدام کردیم. سید جعفر تشکری هاشمی به فعال‌بودن صددرصدی چراغ‌های راهنمایی ازجمله چراغ‌های هوشمند اشاره کرد و گفت: علاوه بر این با استفاده از سایر تجهیزات هوشمند ترافیک در بزرگراه‌ها و معابر اصلی شهر، ازجمله دوربین‌های نظارت تصویری، مراکز محلی کنترل ترافیک و سیستم‌های کنترل مرکزی تقاطع‌ها، تمام شهر را به لحاظ ترافیکی در کنترل داشتیم.

قدردانی از شهروندان و رانندگان تهرانی

وی با بیان اینکه برقراری نظم و انضباط و جریان منطقی ترافیک در حالی بود که زندگی روزانه در شهر جاری بود و شاهد تردد عادی مردم در شهر بودیم، اظهار کرد: لازم می‌دانم به سهم خود از شهروندان و رانندگان تهرانی که با احترام به قوانین و رعایت مقررات ویژه این روزها با مسئولان برگزاری اجلاس حداکثر همکاری را به عمل آوردند، صمیمانه قدردانی کنم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه زندگی روزمره در شهر روال عادی داشت و به‌عنوان نمونه حمل‌ونقل عمومی ازجمله خطوط مترو و خطوط اتوبوسرانی تندرو مثل گذشته خدمات خود را ارائه می‌کردند، تصریح کرد: علاوه بر این، امکانات و خدمات ویژه‌ای در هر سه بخش حمل‌ونقل عمومی ازجمله 50دستگاه اتوبوس جدید دوکابین برای اجلاس و مهمانان آن پیش‌بینی شده بود. وی با تأکید بر اینکه همزمان با پایان میزبانی اجلاس، از همین امروز برای استقبال از مهر آماده می‌شویم، اظهار کرد: اقدامات به عمل آمده برای اجلاس غیرمتعهدها در زمینه مناسب‌سازی معابر و امکاناتی که برای این اجلاس درنظر گرفته شد، ازجمله بازنگری در تجهیزات ترافیکی و نوسازی اِلمان‌های ترافیکی را برای طرح استقبال از مهر نیز مورد استفاده قرار خواهیم داد.

معاون شهردار تهران با اشاره به افزایش 25درصدی حجم سفرهای شهری همزمان با شروع سال جدید تحصیلی، تصریح کرد: با استفاده از فرصت تابستان که تعداد مسافران وسایل نقلیه عمومی کمتر است، ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دوبخش مترو و اتوبوسرانی مورد بازسازی و نوسازی قرار گرفته، ضمن اینکه امسال توجه ویژه‌ای به موضوع سرویس‌های مدارس خواهیم داشت. تشکری هاشمی از ورود 50دستگاه اتوبوس جدید دوکابین و 100دستگاه واگن جدید مترو از اول مهر‌ماه به ناوگان اتوبوسرانی و مترو خبر داد و گفت: به این ترتیب 400تا 500هزار نفر به ظرفیت جابه‌جایی مسافران اضافه می‌شود، ضمن اینکه بهره‌برداری از خط پنج اتوبوس‌های تندرو در مسیر بزرگراه رسالت امکان خوبی برای شهروندان ساکن شرق تهران است.

تأمین ایمنی دانش‌آموزان

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی و ایمن‌سازی اطراف مدارس از مهم‌ترین اقداماتی است که برای استقبال از مهر پیش‌بینی شده، اعلام کرد: مهم‌ترین دغدغه مدیریت شهری -همچون شهروندان- در سال جدید تحصیلی، تأمین ایمنی دانش‌آموزان و حفظ جان این عزیزان است که البته این مهم به‌صورت مستقیم با شیوه رانندگی موتورسیکلت‌سواران و رانندگان خودروها در ارتباط است.

معاون شهردار تهران در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با پیش‌بینی‌های به عمل آمده و با مشارکت خود شهروندان بتوانیم در سال جدید تحصیلی سفر ایمنی را برای فرزندانمان فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته تحصیلی خوشبختانه حتی یک دانش‌آموز نیز در تهران بر اثر حوادث ناشی از رفت‌وآمد با سرویس‌های مجاز مدارس جان خود را از دست نداد.

کد خبر 183072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز