مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

گروه شهری: افتخار آفرینی شهرداری تهران در ششمین مجمع شهری جهان که در ناپل ایتالیا برگزار شد، مورد توجه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

کلانشهر ها

در همین ارتباط نماینده مردم تهران موفقیت شهرداری پایتخت در مجمع شهری جهان را به مدیریت شهری تهران تبریک گفت و اظهار داشت: موفقیت‌های به‌دست آمده برای شهرداری تهران در ایتالیا، نتیجه تلاش زیاد مدیران و معاونان و کارکنان این سازمان است. حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم تصریح کرد:

شهرداری تهران موفق شد با ارائه خدمات مطلوب، علاوه بر رضایت شهروندان این کلانشهر بزرگ، توجه تمامی شهرهای بزرگ دنیا را نیز به‌خود جلب کند و جوایز مهم و ارزشمندی را برای کشورمان به‌دست آورد. وی در ادامه با اشاره به رونمایی از اطلس خلیج‌فارس و ارائه این اطلس به تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد اذعان داشت: رونمایی از اطلس خلیج‌فارس اتفاق مهمی بود که در این مجمع رخ داد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: تلاش بیهوده کشورهای منطقه و حمایت برخی کشورهای غربی برای تغییر نام خلیج‌فارس، مسئله امروز و دیروز نیست بلکه همیشه در تاریخ افرادی بوده‌اند که بخواهند برای خلیج همیشه فارس نامگذاری کنند و یا نامی را تغییر دهند. لذا تلاش شهرداری برای رونمایی از اطلس خلیج‌فارس در چنین نشست مهمی کاری خردمندانه بود.

همچنین رئیس کمیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی، کسب عناوین جهانی تهران در مجمع جهانی شهری ایتالیا را نشان‌دهنده پیشرفت و ارتقای پایتخت به‌عنوان شهری جهانی خواند و گفت: کسب عناوین جهانی پایتخت کشورمان، مؤید عزم و اراده جدی و تلاش مضاعف مدیریت شهری تهران است.

محمدعلی پور مختار با اشاره به رونمایی از اطلس خلیج‌فارس در این مجمع که در ناپل ایتالیا جریان داشت، گفت: حذف عنوان فارس از نام خلیج‌فارس نشان‌دهنده تلاش‌های مغرضانه برخی کشورهاست که به دور از نگاه به واقعیت‌های تاریخی رخ داده بود. این در حالی است که واقعیت‌های تاریخی را نمی‌توان انکار کرد و خلیج‌فارس خلیج همیشه فارس بوده و خواهد بود.

رئیس کمیسیون اصل90 همچنین تأکید کرد: کشورهایی که مواضع تند سیاسی علیه ایران دارند با هماهنگی و رایزنی بعضی کشورهای حوزه خلیج‌فارس درصدد بودند با تغییر نام خلیج‌فارس، چهره واقعیت‌ها را بپوشانند اما با تلاش‌های مدیریت شهری تهران اطلس خلیج‌فارس از سوی سازمان ملل متحد رونمایی و برای کشورهای عضو ارسال شد تا آنها نیز همین نام را در اطلس جغرافیایی خود ذکر کرده و براساس آن رفتار دیپلماتیک داشته باشند.

پورمختار با‌اشاره به کسب نشان شهر برتر در تجارت موفق به تهران و وین گفت: کسب این عنوان نشان می‌دهد مدیریت شهری تهران جایگاه پایتخت را در حدی که مورد انتظار مردم کشورمان و جهانیان بوده رسانده است و امروز تهران به‌عنوان الگویی برای سایر شهرهای کشور و دنیا محسوب می‌شود که باید از اقدامات و خدمات این سازمان الگو‌برداری شود.

فرصتی برای اثبات توانمندی

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: درحالی‌که تبلیغات منفی و سوء برای ایران صورت می‌گیرد و کشورمان را کشوری جزیره‌ای و خسته و منزوی معرفی می‌کنند، حضور فعال در مجامع بین‌المللی می‌تواند واقعیت‌ها را آشکار ساخته و نشانگر پیشرفت و رشد عظیم ایران در همه بخش‌ها به‌خصوص شهری باشد.

حسینی در ادامه با اشاره به کسب نشان شهر برتر در تجارب موفق به شهرداری تهران گفت: اقداماتی که شهرداری تهران انجام داد، در سطح جهان نیز قابل تقدیر قرار گرفته و این عنوان به تهران و وین داده شد تا محل کسب اطلاعات شهری برای دیگر شهرهای بزرگ دنیا باشند. وی افزود: حضور در چنین مجامع مهمی، فرصتی را برای کشورمان فراهم می‌کند تا حرف‌هایمان را در دنیا بزنیم و توانمندی‌های خود را به جهانیان ثابت کنیم؛ چه اینکه شهرداری تهران به‌عنوان مرکز ایران، مسئولیت اداره پایتخت را بر‌عهده دارد و اکنون در حوزه شهری یکی از پیشگامان مطرح در جهان به‌حساب می‌آید.

تهدیدی که فرصت شد

این نماینده مجلس با اشاره به میزبانی تهران برای اجلاس جهانی انرژی که در اواخر آذرماه برگزار خواهد شد، گفت: سازمان ملل متحد به‌خاطر حضور فعال شهرداری تهران، میزبانی این اجلاس را به تهران داد که خود فرصت دیگری است تا جهانیان از طریق پایتخت کشورمان به توانمندی‌های ایرانیان ایمان بیاورند. عضو هیأت رئیسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس نهم شورای اسلامی درخصوص رونمایی از اطلس خلیج‌فارس در مجمع شهری جهان نیز گفت: یکی دیگر از اتفاقات بسیار مهم حضور شهردار تهران در ایتالیا رونمایی از اطلس خلیج همیشه فارس بود. با وجود توطئه‌هایی که صورت گرفته بود تا نام خلیج‌فارس تغییر کند، شهرداری تهران موفق شد این عنوان را در اطلس سازمان ملل تثبیت کند که جای تقدیر زیادی دارد.

کد خبر 183786
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز