گروه حوادث: متخصص مغز و اعصاب که با انجام عمل جراحی روی ستون فقرات مشمولان سربازی، برایشان کارت معافیت می‌گرفت، دستگیر شد.

جراح طمعکار - دستگیری


راز این جراح خلافکار زمانی فاش شد که یکی از مشتریان او به نام سیامک بر اثر عمل جراحی که انجام داده بود، دچار مشکلات سختی شد. سیامک که در ستون فقراتش درد شدیدی احساس می‌کرد نزد پزشک رفت و بعد از معاینات اولیه مشخص شد در ستون فقرات او ضایعه‌ای به‌وجود آمده که درمانش بسیار سخت است و میلیون‌ها تومان هزینه دارد. مرد جوان که فهمیده بود این ضایعه به‌خاطر عملی است که یک سال قبل برای فرار از خدمت سربازی انجام داده بود، نزد مأموران پلیس رفت تا از پزشک جراح شکایت کند.

عمل دردسر‌ساز

با شکایت سیامک، پرونده در اختیار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت و تحقیقات مأموران در این زمینه آغاز شد. گرچه سیامک در شکایت خود چیزی از انگیزه‌اش برای عمل جراحی نگفته بود اما مأموران که متوجه شده بودند او فردی ثروتمند است و بعد از انجام همین عمل از خدمت سربازی معاف شده، حدس زدند که وی رازی را از آنها پنهان می‌کند. بنابراین بازجویی از مرد جوان ادامه یافت تا اینکه او مجبور به افشای حقیقت شد. وی گفت: مدت‌ها بود که دنبال راهی برای فرار از خدمت سربازی می‌گشتم. حتی حاضر بودم برای این کار پول زیادی پرداخت کنم. یک روز که در جمع دوستانم از نگرانی برای رفتن به سربازی گفتم، یکی از آنها به نام فرشید مدعی شد که می‌تواند برایم معافیت بگیرد. او گفت دکتر جراحی را می‌شناسد که با انجام یک عمل بسیار سطحی کاری می‌کند که از خدمت معاف شوم.

وقتی فرشید گفت که هزینه عمل 14میلیون تومان است، قبول کردم که به سراغ دکتر جراح بروم. این مرد به من اطمینان داد که عمل جراحی کاملا سطحی است و برایم هیچ مشکلی به‌وجود نمی‌آید. بعد از عمل جراحی، طبق دستورالعملی که دکتر جراح داده بود برای دریافت معافیت درخواست دادم و اعضای کمیسیون پزشکی بعد از انجام معاینات دقیق با درخواستم موافقت کردند و به‌خاطر عملی که انجام داده بودم، مرا از خدمت معاف کردند. وقتی کارت معافیت به دستم رسید، احساس می‌کردم به آرزویم رسیده‌ام اما یک سال بعد درد شدیدی که در ستون فقراتم احساس می‌کردم، زندگی را برایم مشکل کرد. پزشکان بعد از معاینات لازم اعلام کردند که به‌خاطر عمل جراحی ضایعه‌ای در ستون فقراتم به‌وجود آمده که درمانش ده‌ها میلیون تومان هزینه دارد و حتی ممکن است این ضایعه به‌طور کامل برطرف نشود. من هم تصمیم گرفتم از دکتر جراح به‌خاطر به‌وجود آمدن این ضایعه شکایت کنم.

درآمد میلیونی

با اظهارات مرد جوان، دستور بازداشت جراح خلافکار که خود را متخصص مغز و اعصاب معرفی کرده بود صادر شد. مأموران محل کار وی را شناسایی کردند و بعد از جمع‌آوری شواهد و مدارک لازم، وی بازداشت شد. متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی همه‌‌ چیز را انکار کرد و مدعی شد که شاکی دروغ می‌گوید اما وقتی با مدارک و شواهد پلیس روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود. او گفت: از طریق یک رابط، افراد پولداری را که می‌خواستند از خدمت سربازی معاف شوند شناسایی می‌کردم. من در ازای دریافت 12تا 14میلیون تومان از آنها، روی ستون فقراتشان عملی انجام می‌دادم که باعث می‌شد از خدمت معاف شوند اما هیچ‌وقت تصور نمی‌کردم این عمل روزی برایشان دردساز شود. من تا‌کنون برای 14نفر با انجام عمل جراحی کارت معافیت گرفته‌ام و از این طریق میلیون‌ها تومان به جیب زده‌ام که بخشی از این مبلغ را به‌عنوان دستمزد به فرد رابط پرداخت کردم. با اعترافات این مرد، رابط وی نیز دستگیر شد و در بازجویی‌ها به همکاری با جراح خلافکار اعتراف کرد. سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر به همشهری گفت: برای هر دو متهم پرونده، قرار قانونی صادر شده و در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی افرادی که با این روش اقدام به دریافت کارت معافیت از خدمت سربازی کرده‌اند ادامه دارد.

کد خبر 182814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز