گروه حوادث: دو سارق معتاد که هنگام سرقت از صندوق صدقات با تذکر جدی یکی از افراد سرشناس شهر روبه‌رو شده بودند از او کینه به دل گرفتند و برای انتقامجویی، نقشه سرقت و آتش زدن خانه‌اش را عملی کردند.

متهمان

چند روز پیش ساکنان یکی از محله‌های شهرستان خمام استان گیلان با مشاهده شعله‌های آتش که از خانه یکی از همسایه‌ها زبانه می‌کشید با آتش‌نشانی و پلیس تماس گرفتند و ماجرا را گزارش کردند. طولی نکشید که با حضور آتش‌نشانان، تلاش برای مهار شعله‌های آتش آغاز شد و چند دقیقه بعد آنها توانستند حریق را خاموش کنند. زمانی که کارشناسان آتش‌نشانی برای بررسی حادثه قدم به محل آتش سوزی گذاشتند با پیدا کردن ظرف‌های نفت و روغن‌سوخته اعلام کردند که آتش سوزی عمدی بوده و احتمالا افرادی با انگیزه انتقامجویی خانه را به آتش کشیده‌اند.

شروع تحقیقات

با نظریه کارشناسان آتش‌نشانی، تیمی از مأموران برای پی‌بردن به راز آتش‌سوزی وارد عمل شدند. تحقیقات نشان می‌داد محل آتش‌سوزی، خانه یکی از افراد خوشنام و سرشناس شهر بوده که در زمان حادثه در خانه دخترش به‌سر می‌برده است. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد که پیش از آتش‌سوزی، به این خانه دستبرد زده شده و سارقان بعد از سرقت جواهرات، فرش‌های دستباف، گونی‌های برنج و دیگر لوازم باارزش داخل خانه به ارزش پنج میلیون تومان، برای اینکه ردی از خودشان به جا نگذارند، آنجا را آتش زده‌اند. با این اطلاعات مأموران که مطمئن بودند سرقت و آتش‌سوزی از سوی افرادی آشنا و با انگیزه انتقامجویی صورت گرفته است، به تحقیق از مالباخته پرداختند.

این مرد گفت: من با کسی دشمنی و خصومت نداشتم و نمی‌دانم سرقت از سوی چه‌کسی رخ داده. شب حادثه همراه دیگر اعضای خانواده به خانه دخترم رفته بودم که یکی از همسایه‌ها تماس گرفت و گفت که خانه‌ام آتش گرفته است. وقتی خودم را به خانه رساندم، بخش زیادی از اثاثیه‌ام سوخته بود. دزدان گرچه اموالی به ارزش پنج میلیون تومان از خانه‌ام سرقت کرده‌اند اما خسارتی که آتش سوزی به خانه‌ام وارد کرده، بیش از 30میلیون تومان است.

رد پای دو معتاد

درحالی‌که مالباخته به هیچ‌کس مظنون نبود، مأموران از وی درباره گذشته و اینکه آیا با کسی درگیر بوده پرسیدند. وی مدعی شد: چند هفته پیش، زمانی که در حال عبور از یکی از خیابان‌ها بودم، دو جوان معتاد را دیدم که با چسباندن آدامس به سر یک سیم، در حال سرقت پول‌های صندوق صدقات بودند. نزد آنها رفتم و با دادن تذکر، اجازه ندادم که به کارشان ادامه دهند و همین مسئله باعث شد که آنها از دستم ناراحت شدند اما تصور نمی‌کنم که آنها به‌خاطر یک تذکر ساده دست به این کار زده باشند.

با اظهارات مالباخته، مأموران هر دو جوان معتاد را شناسایی کردند و در بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که یکی از آنها سابقه‌دار است و پیش از این هم به‌خاطر ارتکاب جرائم مختلف دستگیر و راهی زندان شده است. این دو مرد تنها کسانی بودند که در طول سال‌های گذشته با مالباخته دچار اختلاف شده بودند و به همین دلیل مأموران با دریافت دستور قضایی راهی خانه یکی از آنها شدند.

با کشف یکی از کیسه‌های برنج سرقت‌شده از خانه شاکی در آنجا، شکی باقی نماند که دو مرد معتاد عامل سرقت و آتش‌سوزی هستند و مأموران هر دوی آنها را دستگیر کردند. در بازرسی از خانه دومین متهم نیز دیگر اموال به‌سرقت رفته از خانه شاکی کشف شد و هردو سارق به اداره آگاهی انتقال یافتند. آنها در بازجویی‌ها گفتند: آن روز وقتی مالباخته به ما اجازه نداد که از صندوق صدقات سرقت کنیم، از او کینه به دل گرفتیم؛ چرا که هردوی ما اعتیاد شدیدی به مواد‌مخدر داریم و آن روز برای تهیه مواد نیاز شدیدی به پول داشتیم.

به همین دلیل نقشه کشیدیم تا برای انتقامجویی از خانه وی سرقت کنیم. ما خانه او را زیرنظر گرفتیم و شب حادثه وقتی فهمیدیم که او و اعضای خانواده‌اش در خانه نیستند، وارد آنجا شدیم. بعد از سرقت لوازم باارزش، ناگهان ظرف‌های نفت و روغن‌سوخته را دیدیم و تصمیم گرفتیم علاوه بر سرقت، خانه مالباخته را هم به آتش بکشیم. ما تنها قصدمان از این کار انتقامجویی بود و تصور نمی‌کردیم به این زودی لو برویم. سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر به همشهری گفت: بعد از اعترافات دو سارق معتاد، برای هردوی آنها قرار بازداشت صادر شد و با انتقال متهمان به زندان، پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 182081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز