گروه حوادث: با دستگیری دو مرد که در ازای دستمزد پنج‌میلیون تومانی، سناریوی اسیدپاشی روی مرد مغازه‌دار را عملی کرده بودند، متهم اصلی پرونده به دام پلیس افتاد.

متهمان

مدتی قبل مرد جوانی بعد از تعطیل کردن مغازه‌اش در اصفهان قصد رفتن به خانه را داشت اما به محض خروج از مغازه مورد حمله دو مرد موتورسوار قرار گرفت. مردان مهاجم که ظرف حاوی اسید در دست داشتند، محتویات داخل آن را روی مغازه دار جوان پاشیدند و با سرعت پا به فرار گذاشتند. طولی نکشید که ساکنان محل با شنیدن فریاد «سوختم، سوختم» مرد جوان در جریان ماجرا قرار گرفتند و او را به بیمارستان منتقل کردند. وی به سرعت مورد شست‌وشو قرار گرفت و از آنجا که به‌خاطر ریخته شدن اسید روی بدنش، به‌شدت دچار سوختگی شده بود برای ادامه درمان به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

با گزارش ماجرای اسیدپاشی به اداره آگاهی، تیمی از کارآگاهان وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان اسیدپاشی شروع شد. مأموران در نخستین اقدام راهی محل حادثه شدند و به تحقیق از شاهدان پرداختند. افرادی که شاهد اسیدپاشی و فرار مردان اسیدپاش بودند اطلاعاتی در اختیار تیم تحقیق قرار دادند که سرنخی شد برای شناسایی آنها.

مأموران با در اختیار داشتن مشخصات متهمان و موتورسیکلت آنها به بررسی‌های گسترده پرداختند و بعد از مدتی توانستند هویت مردان اسیدپاش را شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان می‌داد که متهمان دو مرد جوان به نام‌های مصطفی و رضا هستند که بعد از اسیدپاشی، بدون برجا گذاشتن ردی از خودشان ناپدید شده‌اند.

مأموران وقتی متوجه شدند که مرد مغازه‌دار هیچ‌کدام از مردان اسیدپاش را نمی‌شناسد و تا حالا آنها را ندیده است، حدس زدند که متهمان از سوی فرد دیگری برای اجرای نقشه اسیدپاشی اجیر شده‌اند. با این فرضیه جست‌وجوها ادامه یافت تا اینکه بعد از مدتی ردی از مردان اسیدپاش در شهرستان آبادان به‌دست آمد. تیم تحقیق با دریافت نیابت قضایی راهی آبادان شد و با همکاری پلیس آگاهی این شهر توانست مخفیگاه متهمان را شناسایی کند. این محل به محاصره پلیس درآمد و در یک عملیات ضربتی، هر دو متهم دستگیر و به اداره آگاهی اصفهان منتقل شدند.

مردان اسیدپاش در بازجویی‌ها نخست مدعی شدند که پلیس آنها را اشتباهی دستگیر کرده و در ماجرای اسیدپاشی نقشی نداشته‌اند اما وقتی شواهد و مدارک به‌دست آمده از سوی پلیس را دیدند، به اسیدپاشی اعتراف کردند. یکی از آنها گفت: ما مرد مغازه‌دار را نمی‌شناختیم و تا حالا او را ندیده بودیم. چند روز پیش یکی از دوستانمان نزد ما آمد و گفت که اگر برایش کاری انجام دهیم، پنج‌میلیون تومان دستمزد می‌پردازد.

وقتی فهمیدیم که او قصد اسیدپاشی به یک جوان مغازه‌دار را دارد، ابتدا قبول نکردیم اما وسوسه رسیدن به دستمزد پنج میلیونی باعث شد که پیشنهادش را قبول کنیم. برای همین بعد از تهیه یک ظرف اسید در مقابل مغازه مورد نظرمان کمین کردیم و وقتی جوان مغازه‌دار از آنجا خارج شد، به رویش اسید پاشیدیم و پا به فرار گذاشتیم.

با اعترافات متهمان، مأموران طراح اصلی نقشه اسیدپاشی را نیز شناسایی و او را در عملیات غافلگیرانه در یکی از محله‌های شهر آبادان دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و گفت: از مدتی قبل مرد مغازه‌دار را می شناختم و تصمیم گرفته بودم از او انتقام بگیرم.

وی ادامه داد: چند سال پیش، در آبادان به دختری علاقه‌مند شدم و می خواستم با او ازدواج کنم اما این دختر بعد از مدتی به من جواب رد داد و تصمیم گرفت با پسری که در اصفهان زندگی می‌کرد، ازدواج کند. من هم از این کار او عصبانی شدم و تصمیم گرفتم از وی انتقام بگیرم. به همین دلیل نقشه اسیدپاشی روی نامزد او را طراحی و با اجیر‌کردن دو نفر آن را عملی کردم.سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهمان، برای آنها قرار قانونی صادر شد و هر سه متهم راهی زندان شدند.

کد خبر 181770
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز