گروه حوادث: دو مرد و یک زن که بعد از سوارکردن زنان و دختران به یک پراید مشکی، با چاقو آنها را مجروح کرده و اموالشان را سرقت می‌کردند، بعد از دو سال تحقیقات گسترده دستگیر شدند.

اواسط سال 89، مأموران پلیس آگاهی رشت در جریان فعالیت باندی قرار گرفتند که بعد از ربودن زنان و دختران با استفاده از یک پراید مشکی دست به سرقت از آنها می‌زدند. پرس و جو از شاکیان نشان می‌داد که در همه سرقت‌ها متهمان دو مرد و یک زن بوده‌اند که یکی از آنها نقش راننده را بر عهده داشته‌است. زن جوان نیز درحالی‌که وانمود می‌کرد مسافر است، روی صندلی جلو می‌نشست و سومین متهم روی صندلی عقب.

آنها در خیابان‌های مختلف شهر می‌گشتند و با شناسایی زنان و دخترانی که منتظر تاکسی بودند، مقابلشان توقف می‌کردند. قربانیان با مشاهده زن جوانی که داخل خودرو نشسته بود، مطمئن می‌شدند که خطری آنها را تهدید نمی‌کند و به‌راحتی سوار ماشین می‌شدند اما بعد از طی مسافتی، سرنشینان پراید مشکی با چاقو به آنها حمله کرده و همه اموالشان را به سرقت می‌بردند.

حتی در برخی از سرقت‌ها، آنها طوری طعمه‌هایشان را هدف ضربات چاقو قرار داده بودند که آنها چند روز در بیمارستان بستری شده بودند. با این اطلاعات، تیمی از کارآگاهان مأمور رسیدگی به پرونده شدند اما از آنجا که سرقت‌ها در شب انجام می‌شد و قربانیان چنان وحشت کرده بودند که چهره سارقان را به‌خاطر نداشتند، هیچ سرنخی از دزدان خشن به‌دست نیامد.

تنها ردی که در این مرحله از تحقیقات به‌دست آمد مشخصات ناقصی از خودروی پراید دزدان بود که پیگیری آن کاری سخت و مشکل به‌نظر می‌رسید. درحالی‌که دست‌کم 10 زن و دختر از دزدان خشن شکایت کرده بودند ناگهان سرقت‌های این باند متوقف شد. دیگر هیچ شکایتی از این سه‌متهم به پلیس ارائه نشد اما با این حال بررسی‌ها برای شناسایی آنها ادامه یافت. کارآگاهان که تنها راه رسیدن به متهمان را شناسایی خودروی آنها می‌دانستند با مشخصات ناقصی که در اختیار داشتند شروع به جست‌وجو کردند و پنج‌هزار خودروی پراید مشکی را که خودروی متهمان بی‌شک یکی از آنها بود، شناسایی کردند.

آنها در ادامه به بررسی درخصوص این خودروها پرداختند تا اینکه بعد از دو سال تحقیقات مداوم، موفق شدند از بین آنها خودرویی که بیشترین شباهت را به خودروی دزدان داشت، شناسایی کنند. صاحب این خودرو تحت تعقیب قرار گرفت و وقتی مشخص شد وی در قاچاق مواد‌مخدر فعالیت دارد، مأموران مطمئن شدند که او یکی از اعضای باند سرقت از زنان و دختران است. با جمع‌آوری مدارک و شواهد محکمه‌پسند علیه این مرد، وی در یک عملیات ضربتی دستگیر و بعد از انتقال به اداره آگاهی از سوی برخی از شاکیان شناسایی شد.

مرد جوان در بازجویی‌ها اعتراف کرد که با همدستی یک زن و مرد دیگر دست به زورگیری از مسافران می‌زده و آنها دو سال پیش با این شگرد از 11نفر سرقت کرده بودند. او مدعی شد: بعد از این سرقت‌ها، من و همدستانم زورگیری را کنار گذاشتیم و وارد قاچاق مواد‌مخدر شدیم اما هیچ وقت تصور نمی‌کردیم با گذشت دو سال از سرقت‌ها، باز هم پلیس در تعقیبمان باشد. سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات مرد جوان، دو همدست او نیز دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به سرقت‌های خشن اعتراف کردند. وی افزود: برای هر سه متهم قرار قانونی صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 183928
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز