شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هدف از خوردن ماهی چیست و چرا مصرف حداقل 2 وعده گوشت ماهی در طول هفته توصیه می‌شود؟ و بهترین روش پخت این ماده غذایی کدام است؟

بهترین روش پخت ماهی

گوشت ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا3 است که خواص فراوان این نوع چربی مانند پیشگیری از افسردگی یا تقویت مغز و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. ضمن اینکه امگا3 یکی از دوستداران قلب و افزایش‌دهنده چربی خوب خون یا همان HDL هم محسوب می‌شود.

بد نیست بدانید تقریبا تمام ماهی‌ها حاوی امگا3 هستند؛ حتی همین ماهی‌های قزل‌آلای پرورشی که بیشتر ما مصرف می‌کنیم هم امگا3 دارند. هرچند میزان امگا3 در ماهی‌های آزاد، خال‌مخالی و قباد بیشتر است.

نوع پروتئین و چربی ماهی بسیار عالی و مرغوب است. به‌علاوه ماهی می‌تواند مقداری ید و کلسیم هم به بدن برساند. یعنی ماهی‌هایی که کمی ریزتر هستند یا تیغ‌های ریز و نازکی دارند، استخوان‌هایشان در فرآیند پخت کمی تحلیل می‌رود و ما با خوردن آنها مقداری کلسیم هم به بدنمان می‌رسانیم. به دلیل همین کیفیت بالای پروتئین و چربی کم ماهی است که مصرف مداوم آن به تمام خانواده‌ها توصیه می‌شود.

ناگفته نماند که متاسفانه بسیاری از خانواده‌های ایرانی با سرخ کردن ماهی ارزش تغذیه‌ای آن را پایین می‌آورند؛ در حالی که روش‌های آب‌پز و بخارپز نسبت به سرخ کردن برای طبخ ماهی مناسب‌تر هستند.

کد خبر 182136
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز