همشهری‌آنلاین: سعدآباد به‌منظور میزبانی سران اجلاس غیرمتعهدها از 4 تا 12 شهریور ماه تعطیل می‌باشد.

saadabad

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد، بدنبال برگزاری شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم ‌تعهد و میزبانی مجموعه سعدآباد از سران کشورها، این مجموعه از روز چهارم تا دوازدهم شهریور ماه تعطیل شد.

نخستین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ششم سپتامبر 1961 در بلگراد تشکیل شد و جمهوری اسلامی ایران از سال 1388 به مدت 9 سال عضو تروئیکای جنبش عدم تعهد است و از سال 1391 تا 1394 نیز ریاست این جنبش را برعهده خواهد داشت.

خاطرنشان می شود مجموعه سعدآباد با وسعت بیش از 110 هکتار و 18 کاخ ،موزه و نمایشگاه دائمی،یکی از بزرگترین مجموعه‌های فرهنگی تاریخی کشور محسوب می شود که هر ساله میزبان شمار زیادی از میهمانان رسمی کشور از جمله حضور سران کشورهای حوزه تمدنی نوروز در برگزاری جشن جهانی نوروز و نشست‌های بین المللی و ... بوده است.

علاقمندان به بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد می‌توانند از روز دو شنبه 13 شهریور ماه از ساعت 9 تا 18 به نشانی خیابان ولیعصر ، خیابان شهید فلاحی ( زعفرانیه سابق) ، خیابان شهید طاهری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و یا از ورودی میدان دربند مراجعه کنند.

کد خبر 182069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز