همشهری آنلاین: مدیر بافت‌های تاریخی شهرداری تهران گفت: مالکان خانه‌های تاریخی از پرداخت عوارض شهرداری بابت کاربری‌های گردشگری و پذیرایی مجاز معاف هستند

به گزارش همشهری آنلاین، بهروز کاشف با اعلام این خبر افزود: شورای شهر تهران حدود دو سال قبل مصوبه‌ای گذراند که بر اساس آن، مالکان خانه‌های تاریخی بتوانند از کاربری‌های گردشگری و پذیرایی منتفع شوند تا به این ترتیب، انگیزه حفظ این خانه‌ها در مالکان ایجاد شود.

وی ادامه داد: برابر قانون، آن دسته از کاربری‌هایی که سازمان میراث فرهنگی برای یک خانه تاریخی مجاز بشمارد، از پرداخت عوارض شهرداری معاف است و مالک می‌تواند از آن منتفع شود.

کاشف با اشاره به اینکه تاکنون مالکان پنج یا شش خانه تاریخی برای بهره‌مندی از این امتیاز اقدام کرده‌اند،گفت: شاید بی‌اطلاعی مالکان خانه‌های تاریخی موجب شده که تنها عده انگشت‌شماری برای استفاده از کاربری‌های گردشگری و پذیرایی خود اقدام کنند.

مدیر بافت‌های تاریخی شهرداری تهران درباره سیر مراحل استفاده از این امتیاز خانه‌های تاریخی گفت: مالک باید ابتدا به میراث فرهنگی مراجعه کند تا کاربری مجاز ملک او تعیین شود. سپس با مراجعه به شهرداری منطقه، مجوز استفاده از این کاربری را بدون پرداخت عوارض دریافت خواهد کرد.

کد خبر 183826
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز