همشهری‌آنلاین: نشست خبری معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور با 3 محور نمایشگاه جنبی صنایع دستی همزمان با برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد، جشنواره سراسری تابستان تا تابستان و بند 119 قانون بودجه 90 در ارگ آزادی برگزار شد.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور در این نشست درخصوص برپایی نمایشگاه جنبی صنایع دستی همزمان با برگزاری اجلاس سران کشورهای جنبش غیر متعهدها گفت: این نمایشگاه در برج میلاد برگزار می‌شود ضمن این که فضاهایی نیز در سالن اجلاس سران به نمایش آثار فاخر هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور اختصاص می‌یابد.

محمدحسن صالحی‌مرام افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته معاونت صنایع دستی نیازمند اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال برای تجهیز ویترین‌های سالن‌ اجلاس سران است که به محض تامین اعتبار این برنامه اجرایی می‌شود.

وی با بیان این که در سال‌های گذشته کالاهای فاخر صنایع دستی به صورت امانی در سالن اجلاس به معرض نمایش گذاشته می‌شد، تاکید کرد: امسال برای اولین‌بار به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی، عرضه آثار در اجلاس سران تنها با خریداری تولیدات از هنرمندان صورت می‌گیرد و این آثار برای همیشه در حاشیه اجلاس به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان این که همزمان با ورود مهمانان اجلاس جنبش عدم تعهد به ایران در فضای VIP فرودگاه امام خمینی، صنایع دستی ایران نیز به معرض نمایش گذاشته می‌شود، ادامه داد: صنایع دستی ما بهترین نمونه‌های تولیدات هنری در جهان هستند و پوشاک، زیورآلات، ‌مبلمان و شیشه ایران همواره مورد توجه دیگر کشورها قرار می‌گیرد.

صالحی‌مرام در ادامه، صنایع دستی را مصداق آشکار اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: خوشبختانه برای تولید آثار صنایع دستی نیازی به تهیه مواد اولیه از دیگر کشورها نداریم.

وی در خصوص نمایشگاه صنایع دستی که در برج میلاد برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه دارای 70 غرفه عرضه محصولات صنایع دستی و 30 غرفه تولید زنده این آثار است.

به گفته این مقام مسوول معاونت صنایع دستی آمادگی برگزاری این نمایشگاه به شکل گسترده‌تر را نیز دارد و هنرمندان شرکت‌کننده در این نمایشگاه از سوی استان‌ها و با هماهنگی اتحادیه سراسری صنایع دستی انتخاب می‌شوند.

وی یادآور شد:‌ امید است شهرداری تهران و برگزارکنندگان اجلاس جنبش عدم تعهد هزینه اجاره فضای برگزاری این نمایشگاه را پرداخت کنند.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم برای حضور خبرنگاران در نمایشگاه جنبی صنایع دستی در اجلاس جنبش عدم تعهد از سوی این معاونت انجام می‌شود.

کد خبر 181547
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز