اردبیل: رهاسازی آب از سد سبلان در شهرستان مشگین‌‌شهر موجب آبگرفتگی بیش از یکصد هکتار از باغات در حاشیه رودخانه قره‌سو شد.

به گزارش ایرنا، میزان ارتفاع آب در داخل باغات حدود نیم متر است و موجب بروز مشکلات اساسی در برداشت محصولات باغی شده است. کارشناسان جهادکشاورزی عقیده دارند درصورت استمرار آبگرفتگی علاوه بر وارد شدن خسارت به محصولات باغی، درختان میوه نیز دچار خفگی ریشه خواهند شد.

رئیس امور منابع آبی شهرستان مشگین‌‌شهر در این خصوص گفت: به‌دنبال درخواست اهالی روستاهای واقع شده در پایین‌دست سد سبلان برای استفاده از آب ذخیره شده در دریاچه این سد، ‌آب ‌ سد سبلان رهاسازی شد که متأسفانه به‌دلیل رعایت نشدن حریم و بستر رودخانه توسط اهالی منطقه و احداث باغ در محدوده مقرر شده، آب به داخل باغات نفوذ کرده است.

ارسلان فرجی افزود: بخش عظیمی از حوزه 46کیلومتری رودخانه قره‌سو در شهرستان مشگین‌شهر مورد تجاوز باغداران و کشاورزان منطقه قرار گرفته و هنگام وقوع سیلاب و رهاسازی آب از پشت سد مشکلاتی را برای اهالی به‌وجود می‌آورد. وی گفت: هرچه سریع‌تر باید از طریق ستاد بحران شهرستان نسبت به تخلیه آب از داخل باغات اقدام شود.

کد خبر 180382

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز