گروه شهری: شهردار تهران با اشاره به افتتاح دو کیلومتر از بزرگراه آزادگان در تقاطع با بزرگراه امام علی گفت: با افتتاح 15کیلومتر دیگر از این بزرگراه در‌ماه اول پاییز بزرگراه آزادگان به‌طور کامل تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگراه

دکتر محمدباقر قالیباف روز گذشته در مراسم بهره‌برداری از دو کیلومتر بزرگراه آزادگان حد فاصل پل شهید بروجردی تا میدان بسیج با اشاره به اهمیت این بزرگراه در جنوب تهران، گفت: بزرگراه آزادگان سنگین‌ترین محور ترافیکی کشور است و همه ترددهای شمال به جنوب و شمال به غرب مانند تردد از مازندران، جاده خراسان، قم، مسیر اصفهان و بزرگراه ساوه از این اتوبان است؛ ضمن آنکه دو ریل قطار به سمت تبریز و خرمشهر نیز از این بزرگراه عبور می‌کند و اتوبان کرج در جاده قدیم و جاده مخصوص نیز از بزرگراه آزادگان عبور می‌کند.

وی با اشاره به تقاطع بزرگراه آزادگان با بزرگراه امام علی افزود: بزرگراه امام علی که بزرگ‌ترین بزرگراه شمال به جنوب است، 13رجب سال آینده افتتاح می‌شود و مسیری که امروز در بزرگراه آزادگان به بهره‌برداری رسید در تقاطع با این بزرگراه است که باید رمپ‌ولوپ آن کامل شود.

قالیباف تصریح کرد: این دو کیلومتر مسیری که امروز افتتاح شد و به سمت بزرگراه بسیج ادامه می‌یابد، در مدت پنج‌ماه به بهره‌برداری رسید و با بهره‌برداری از آن در منتهی‌الیه شرقی بزرگراه آزادگان از میدان بسیج به میدان جهاد در مسیر اصلی قرار می‌گیرد و بقیه آن به طول 15کیلومتر در‌ماه اول پاییز افتتاح خواهد شد. شهردار تهران همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بزرگراه آزادگان پرترافیک‌ترین محور ترافیکی کشور است که متأسفانه هرهفته تلفات جانی دارد و امیدواریم با اقدامات انجام شده و همچنین نورپردازی و بدنه‌سازی‌ که صورت گرفته، وضعیت بهتری پیدا کند.

قالیباف در پاسخ به سؤالی درخصوص مشکلات موجود شهرداری برای اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: فرق شهرداری با دولت آن است که دولت از انفال عمومی و نفت استفاده می‌کند اما در شهرداری باید هم جذب اعتبارو کسب درآمد و هم هزینه کنیم و با این شرایط اقتصادی حتما فشار جدی هست. وی افزود: به‌عنوان نمونه تونل نیایش و پل صدر نیازمند تجهیزات خاص است که حتما باید خرید خارجی انجام شود و مشکلات جدی سر راه ماست اما با برنامه‌ریزی و تدبیر امیدواریم وقفه‌ای ایجاد نشود و این پروژه‌ها با سرعت پیش رود و سعی هم داریم تا تأخیری در آن وجود نداشته باشد.

شهردار تهران همچنین خاطرنشان کرد: بعضی تجهیزات مترو در گمرک هست که پول واریز شده و ترخیص می‌شود اما برای برخی تجهیزات برای پروژه‌هایی مانند پل صدر به‌خاطر تحریم دچار مشکل هستیم و بخشی از تجهیزات نیزبه بندرعباس رسیده و در حال حمل به تهران است؛ به هر حال همه این مشکلات غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد اما امیدواریم که تأثیری در اجرای پروژه ایجاد نشود.

تردد سهل‌تر در بزرگراه آزادگان

همچنین مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران هم درباره بهره‌برداری از محل تقاطع بزرگراه آزادگان با بزرگراه امام علی اظهار داشت: این عملیات در طول دو کیلومتر از بزرگراه آزادگان، در محل تقاطع این بزرگراه با بزرگراه امام‌ علی‌ و در حدفاصل پل شهید بروجردی تا میدان بسیج به ‌انجام‌ رسید و باریک‌شدگی قبلی بزرگراه آزادگان در این محل که منجر به کاهش سطح ‌ایمنی بزرگراه می‌شد، بدین‌ وسیله برطرف و باعث روان‌سازی ترافیک و دید بهتر در هنگام رانندگی خواهد شد. علاوه بر آن با انحراف ‌ترافیک روی مسیر احداثی، امکان احداث تقاطع غیرهمسطح بزرگراه امام‌علی با مجموعه رمپ‌‌و‌لوپ‌هـای مـورد نیـاز آن نیز فراهم‌ شده است.

کد خبر 180359
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز