گروه شهری: پس از موفقیت شهرداری تهران در رونمایی از اطلس خلیج‌فارس در مجمع شهری جهان که در شهر ناپل ایتالیا در حال برگزاری است و سایر جوایزی که در حوزه‌های مختلف شهری تهران را در سطح بین‌المللی مطرح کرده است، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقدیر از محمدباقر قالیباف، عملکرد اخیر شهرداری تهران را در بازگرداندن نام خلیج‌فارس ستودند و این اقدام را از لحاظ سیاسی بسیار بااهمیت ارزیابی کردند.

شهرداری تهران

به گزارش سما، ابتدا رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه رونمایی از اطلس خلیج‌فارس از مهم‌ترین وقایع تاریخی کشور است، گفت: مدیریت شهری تهران با دیپلماسی بسیار قوی در این عرصه حاضر شد و یکی از مهم‌ترین اتفاقات بین‌المللی ایران را رقم زد.

امیر غلامی خجسته اظهار داشت: مدیریت شهری تهران به‌رغم اقدامات بسیار مهمی که داشته است، در شرایطی که هر روز کشورمان با تحریم‌ها و تهدیدهای زیادی مواجه می‌شود فضایی را فراهم کرد که نام ایران در کنار کشورهای مطرح جهان قرار بگیرد و افتخارات تهران، افتخاری برای کشورمان بیافریند. این نماینده مجلس با اشاره به اینکه با وجود تمام توطئه‌ها و دشمنی‌هایی که برخی کشورها برای حذف عنوان فارس از نام خلیج همیشه فارس کرده بودند، رونمایی از اطلس خلیج‌فارس در مجمع جهانی ایتالیا واقعه‌ای بسیار مهم و تاریخی است. خجسته همچنین از اعطای میزبانی اجلاس جهانی انرژی سازمان ملل به تهران در جریان مجمع ناپل سخن گفت و افزود: خوشبختانه میزبانی اجلاس جهانی انرژی نیز از طریق شهرداری تهران در جریان مجمع جهانی شهرسازی به ایران داده شد و امیدواریم در آذرماه شاهد افتخار‌آفرینی دیگری در تهران باشیم. وی افزود: مدیریت شهری تهران نه‌تنها در سطح پایتخت، بلکه در سطح بین‌الملل نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و قطعا در مراحل مختلف می‌تواند نام ایران را در جهان بدرخشاند.

همت شهرداری تهران در رونمایی از اطلس خلیج‌فارس درسازمان ملل

بنا براین گزارش همچنین نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موفقیت‌های شهرداری تهران در مجمع شهری جهان در ناپل ایتالیا را به ملت ایران تبریک گفت و اظهار داشت: مدیریت شهری تهران افتخاری برای ایران به ‌دست ‌آورد که قابل تقدیر و تحسین است. منصور حقیقت‌پور افزود: رونمایی از اطلس خلیج‌فارس توسط سازمان ملل متحد با همت شهرداری تهران، اتفاق دیپلماسی مهمی است که برخی کشورهای سرکش را ناچار به تمکن از واقعیت‌های تاریخی ساخت.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت شهری تهران دستاوردهای شهری و جهانی زیادی را طی این سال‌ها به ثمر رسانده است، گفت: اتفاقاتی که طی سال‌های اخیر در تهران به وقوع پیوسته آنچنان قابل اهمیت بوده که در سطح جهانی نیز مورد توجه قرار گرفته و حائز رتبه‌های جهانی شده است.

حقیقت پور همچنین اظهار داشت: علاوه بر نشان‌ها و جوایزی که ایران در این مجمع به‌دست آورده، مهم‌ترین اتفاق را می‌توانیم رونمایی از اطلس خلیج‌فارس و ارسال اطلس جدید به کشورهای عضو سازمان ملل متحد بدانیم، چراکه بازی‌های سبک و فکاهی برخی کشورهای متخاصم نمی‌تواند واقعیت‌های تاریخی را منکر شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس نهم شورای اسلامی عنوان کرد: از سه‌هزار سال پیش نام خلیج‌فارس، همین بوده و اکنون برخی کشورها نباید اینگونه فکر کنند که با چند بازی می‌توانند این نام را تغییر دهند، لذا با این اتفاق باید بپذیرند که مجبورند به این حق ایران تمکین کرده و از ادامه این بازی‌های بچگانه بپرهیزند.

اثبات توانمندی در مدیریت

از سوی دیگر عوض حیدرپور، نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری مجمع شهری جهان در ناپل ایتالیا اظهار داشت: تهران به خاطر اثبات توانمندی در مدیریت برنامه‌ریزی شهری موفق به دریافت جایزه «تجارب‌موفق» شد.
حیدرپور با اشاره به اینکه شهرداری ازجمله سازمان‌های مردمی است که توسط دولت اداره نمی‌شود و یک مدیریت مستقل دارد، گفت: اگر کسی که مدیر این مجموعه مستقل می‌شود ابتکار و توانمندی‌اش را به‌کار نگیرد نمی‌تواند مجموعه موفقی داشته باشد و اگر هم به کار گیرد اتفاقات خوبی برای خودش و مدیریتش می‌افتد.

وی ادامه داد: اتفاقی که در دریافت نشان شهرهای برتر در تجربیات موفق برای تهران افتاد این بود که شهردار تهران از هوش و توانایی‌اش برای یک مدیریت مستقل استفاده کرد و این می‌تواند الگوی مدیران برای تجربه یک مدیریت موفق باشد.نماینده شهرضا در مجلس نهم شورای اسلامی تأکید کرد: به‌نظر من با توجه به تحولاتی که شهردار تهران در دوره نزدیک به شش ساله مدیریتشان طی کردند مهم‌ترین مسئله‌ای که موجب دریافت این نشان شد عمل در راستای مدیریت توسعه شهری بود. حیدرپور افزود: دریافت این نشان با توجه به تغییرات زیاد و مثبت پایتخت واقعا لایق شهردار تهران بود. همچنین هر فردی یا هر مدیری با نگاهی به پرونده کاری شهردار تهران می‌تواند از تجارب این مدیر موفق برای قدم نهادن در مسیر توسعه حوزه مدیریتش استفاده کند.

شهرداری تهران، مطرح در جهان

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور شهرداری تهران در اجلاس مجمع جهانی شهرسازی در ایتالیا گفت: خوشبختانه اتفاقاتی که در حوزه‌های مختلف شهری در تهران رخ داده، در سطح بین‌المللی، پایتخت ما را مطرح کرده و به‌عنوان یکی از شرکت‌کنندگان شاخص در مجامع بین‌المللی از مدیریت شهری تهران حضور داریم.

علی اکبر آقایی گفت: اقدامات شهرداری تهران در حوزه‌های مختلف به‌خصوص عمرانی قابل تقدیر و تحسین است که همین امر باعث شده تهران به‌عنوان پای ثابت مجامع جهانی مطرح باشد و عناوین مهمی را به‌عنوان پایتخت کشورمان نصیب ایران کند. وی در ادامه گفت: یکی از اتفاقات مهمی که در مجمع جهانی شهرسازی ایتالیا رخ داد، رونمایی از اطلس خلیج‌فارس در غرفه شهرداری تهران است؛ سال گذشته یونسکو عنوان فارس را از نام خلیج‌فارس حذف کرده بود و امسال با تلاش مدیریت شهری این عنوان مجددا با نام خلیج‌فارس در جهان شناخته می‌شود.

آقایی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری تهران رضایت ساکنان پایتخت و دیگر شهرهای کشور را که به پایتخت رفت‌وآمد دارند، فراهم کرده و از این‌رو تهران به‌عنوان پایتختی جهانی در دنیا مطرح شده است، لذا مجلس نیز پشتیبانی و حمایت لازم را در همه زمینه‌ها از مدیریت شهری تهران خواهد داشت.

کد خبر 183671
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز