گروه شهری: تا پایان امسال تکلیف همه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری روشن خواهدشد و متعاقب آن تعداد سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران از 106به 43دستگاه کاهش خواهدیافت.

به گفته سعید اقدامیان، مدیرکل امور مجامع و شوراهای سازمان‌های شهرداری از 106شرکت و سازمان شهرداری تهران، تاکنون تعداد زیادی ادغام یا منحل شده‌اند و تا پایان سال مابقی برابر مصوبه شورای شهر تعیین تکلیف خواهند شد. وی تأکید کرد: همه این اقدامات با هدف چابک‌سازی‌ و کوچک‌سازی‌ شهرداری صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور مجامع و شوراهای سازمان‌های شهرداری با اشاره به نظارت قوی بر عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌ها گفت: تا پایان سال با تعیین تکلیف همه سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری ، تنها 21سازمان و 22شرکت و در مجموع 43واحد فعالیت خود را ادامه خواهند داد. اقدامیان افزود: از زمانی که مقرر شد براساس مصوبه شورای اسلامی شهر، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری ادغام یا منحل شوند، دستورالعملی تهیه شد و فرایند کاری برای این اقدام و چگونگی ادغام‌ها و انحلال‌ها تعریف شد که پس از ارائه به شورا و هیأت‌رئیسه شهرداری مورد تأیید قرار گرفت.

به گفته مدیرکل امور مجامع و شوراهای سازمان‌های شهرداری، پیش از این دوره مدیریت شهری 106واحد سازمان و شرکت در شهرداری فعال بود و در ابتدای این دوره، فعالیت این واحدها سالانه 500میلیارد تومان برای شهرداری بود که به‌تدریج و طی چند سال ابتدای فعالیت جدید شهرداری به 4500میلیارد تومان در سال رسید. وی با بیان اینکه شهرداری بر عملکرد سازمان‌ها و شرکت‌های زیر‌مجموعه خود نظارت کامل دارد ، تصریح کرد: در همین راستا این واحدها رتبه بندی شده‌اند و سیستم ارزیابی دارند تا عملکرد آنها مورد سنجش قرار گیرد و به نسبت حجم و نوع فعالیت خود تشویق شوند یا تذکر لازم را دریافت کنند.

کد خبر 183390
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز