گروه شهری: معاون مالی و اداری شهرداری تهران فضای حاکم بر فعالیت‌های گسترده شهرداری تهران را فضایی منبعث از رویکرد اقتصاد مقاومتی دانست و «مدیریت» را کلید‌واژه موفقیت شهرداری در توسعه شهر تهران برشمرد.

حسین محمد‌پورزرندی با تاکید بر فعالیت‌های گسترده مدیریت شهری کلانشهر تهران در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی و به‌ویژه ترافیکی اعم از تأمین مواداولیه، ماشین‌آلات، نیروی انسانی و دیگر ضروریات پیشبرد پروژه‌های شهری، خاطرنشان کرد که شهرداری تهران در تأمین منابع مالی خود با تنگناهای جدی مواجه است اما مدیریت شهری هیچ‌گاه به بهانه مضایق و تنگنا‌های موجود از روند توسعه و حرکت پرشتاب خود بازنایستاده و نخواهد ایستاد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران هم اینک به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده، افزود: شهرداری تهران در تلاش است با مدیریت منابع مالی و اقتصادی خود به‌گونه‌ای عمل کند که در زمانبندی برنامه‌ها و تعهداتی که نسبت به شهروندان دارد هیچ‌گونه خللی ایجاد نشود. وی مدیریت منابع را- به‌ویژه در برهه کنونی- از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظایف مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: ما باید بتوانیم منابع مالی شهرداری را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که هم برنامه‌ها بر روال معمول پیش روند، هم پاسخگوی دیون خود در شهر تهران باشیم.

پورزرندی حرکت در این مسیر را بسیار طاقت‌فرسا عنوان کرد و گفت: انتظار آن است که در اداره شهری به اهمیت و وسعت شهر تهران با موضوعات و پیچیدگی‌های خاص خود، همه نهادها و سازمان‌ها و حتی خود شهروندان سهیم و دخیل در اداره شهر شوند، لیکن این امر از جانب دولت نادیده گرفته شده و در بسیاری از موارد نیز انجام تکالیف از سوی دولت با وجود قانونی و مصوب بودن آن توسط مراجع قانونگذار، بدون اقدام باقی مانده و پیگیری‌های شهرداری نیز نتیجه‌ای نداده است که مصداق بارز آن تعهدات دولت محترم نسبت به تأمین بخشی از هزینه‌های جاری و ساخت و توسعه واگن‌های مترو است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران تأمین منابع مالی مورد نیاز اداره شهر تهران را با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در جامعه و تورم رو به افزایش اقتصاد، بسیار دشوار اعلام کرد و یادآور شد که بی‌ثباتی نرخ ارز نیز فشار مضاعفی را به شهرداری تهران وارد ساخته است. پورزرندی حذف یارانه حامل‌های انرژی را نیز عاملی دیگر در افزایش فشار بر مدیریت شهری اعلام کرد و گفت:

با تمام این فشارها شهرداری تهران به‌گونه‌ای عمل کرده تا تمامی برنامه‌ها و پروژه‌های در دست اجرای خود را بدون تأخیر و در چارچوب زمانی تعریف شده به انجام برساند و در عین حال تلاش می‌کند تا فشاری بر دوش شهروندان وارد نشود. معاون مالی و اداری شهرداری تهران، مدیریت در شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری تهران را مدیریتی دووجهی دانست که هم عهده‌دار مدیریت درآمد است و هم مدیریت هزینه.

پورزرندی اقتصاد مقاومتی در شهرداری تهران را جاری و ساری دانست و گفت: با تبعیت از دیدگاه‌های مقام‌معظم رهبری و تدبیر شهردار تهران، اقتصاد مقاومتی در شهرداری تهران مدت‌هاست نهادینه شده، به‌گونه‌ای که می‌توان عملکرد مدیریتی شهرداری تهران را در حوزه مالی و اقتصادی مصداق بارزی از اقتصاد مقاومتی برشمرد و آن را به‌عنوان الگو در دیگر سازمان‌ها به کار برد.

کد خبر 180357
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز