گروه شهری: از نظر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر عملکرد مالی شهرداری تهران در سال 90مثبت و بی‌سابقه بود.

shahrdari

رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر تهران در تأیید سیستم حسابرسی جدید شهرداری تهران گفت: اگر شفاف‌سازی‌ مالی و عملکردی که امروز در شهرداری تهران وجود دارد تحقق پیدا نکرده بود، امروز سه هزارو 800میلیارد تومان هزینه فاقد سند داشتیم که معلوم نبود کجا و چگونه هزینه شده است. رسول خادم اظهارداشت: درآمد نقدی مناطق شهرداری در سال گذشته فراتر از پیش‌بینی‌های صورت پذیرفته در بودجه و بالغ بر 101درصد اعلام شد.

این در حالی است که سهم درآمد غیرنقدی مناطق نیز که برای نخستین بار در تاریخ شهرداری و صرفا در دوره مدیریت فعلی شهرداری تهران برآورد و مستند شده، براساس گزارش ارائه شده توسط رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر تهران بالغ بر 95درصد عنوان شد. خادم، تحقق سهم درآمد نقدی و غیرنقدی مناطق تعیین شده در بودجه در دوره‌های منتهی به پایان اسفند 1390 را در مجموع 97درصد اعلام و بر همین اساس سهم درآمد نقدی و غیرنقدی شهرداری تهران در سرفصل درآمدهای مرکز را نیز بالغ بر 90درصد ارزیابی و عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از گزارش خود به مقایسه بین اعتبارات و عملکرد شهرداری تهران پرداخت که آمار نیز حاکی از عملکرد مطلوب شهرداری تهران و دستیابی به حالت تعادلی 95درصدی بود؛ موضوعی که در بحث اعتبارات و عملکرد سازمان‌ها به‌ویژه در سازمان‌های با گردش مالی قابل توجه، همچون شهرداری تهران بسیار نادر است. بر همین منوال درصد عملکرد جاری نسبت به اعتبار مصوب 95درصد و عملکرد نگهداشت و عمرانی سرمایه‌ای نسبت به اعتبار مصوب 97درصد ارزیابی شد. رئیس کمیسیون اقتصادی، برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر تهران در مجموع درصد عملکرد هزینه‌ها به درآمدهای تحقق یافته قابل تخصیص شهرداری تهران در سال 1390را 99درصد ارزیابی کرد.

کد خبر 179348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز