مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سخنگوی شهرداری تهران از آمادگی شهرداری برای خریداری پارک پردیسان خبر داد و گفت: هم اکنون وضعیت نگهداری این پارک نامناسب است.

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد هادی ایازی در نشست خبری که روز دوشنبه در پارک گفتگو برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که گویا سازمان محیط زیست قصد دارد پارک پردیسان را بفروشد و آیا شهرداری تهران تمایل به خرید آن دارد یا خیر؟ گفت: شهرداری آمادگی خریداری پارک پردیسان را دارد تا آنجا به عنوان فضای سبز و یکی از مراکز مهم اکولوژیک حفظ شود، چراکه باید گونه‌های مختلف پارک پردیسان به نحو مناسب نگهداری شده و مورد بازدید شهروندان قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر به جز حریم پیرامونی پارک پردیسان محیط‌های دیگر آن کمتر مورد استفاده قرار گرفته و از آنجا که شهرداری نگاه توسعه فضای سبز دارد می‌تواند پارک پردیسان را خریداری کرده و گونه‌های مختلف این مرکز اکولوژیک را به نحو مناسب حفظ کند.

ایازی افزود: انتظار ما از سازمان محیط زیست این است که پارک پردیسان به خوبی نگهداری شده و تبدیل به پارک اکولوژیک شود؛ هم اکنون وضعیت نگهداری این پارک نامناسب است.

تفاوت پاکیزگی تهران قبل و بعد از اجلاس

وی در خصوص وضعیت تهران سرای قرآن اظهار کرد: مکان یابی و طراحی این محل قطعی شده و هم اکنون یک بحث در خصوص احداث تهران سرای قرآن با کمیسیون عمران شورای شهر پیرامون طراحی این محل داریم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد تا عملیات اجرایی آن آغاز شود، از آنجا که امسال شورای شهر اعتباری برای احداث تهران سرای قرآن در نظر نگرفته امیدواریم سال ۹۲ این اعتبار دیده شود و هم بحث ما با کمیسیون عمران به نتیجه برسد تا عملیات اجرایی هرچه سریع‌تر آغاز شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که در برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد شهر تهران بسیار پاکیزه شده بود اما هم اکنون شاهد ریختن زباله در جوی‌ها هستیم گفت: باور کنید تهران‌‌ همان تهران، مدیریت شهر‌‌ همان مدیریت شهر و دغدغه‌ها‌‌ همان دغدغه هاست وقتی تهران خلوت می‌شود زیبایی‌اش نمود بیشتری پیدا می‌کند، زباله‌ها حتما جمع آوری می‌شود و در این خصوص روزانه از سطح شهر تهران ۷ هزار تن زباله جمع می‌شود که در آن ایام به ۶۶۵۰ تن رسید چراکه شهر خلوت‌تر شده بود، شما خبرنگاران از مردم بخواهید در آراستگی شهر به ما کمک کنند.

مترو 5.2 میلیون مسافر جابه جا می کند

ایازی در خصوص پرداخت یارانه بلیط مترو توسط دولت که به تعویق افتاده گفت: استدعای ما از دولت این است که نگذارند مردم تحت فشار قرار گیرند، بحث پرداخت یارانه بلیط مترو حمل و نقل عمومی چندین ماه است که به تعویق افتاده و ما انتظار داریم همانطور که یارانه مردم پرداخت می‌شود یارانه مترو نیز توسط دولت پرداخت شود چراکه ما در بحث توسعه مترو نیز با این مشکل مواجه هستیم، هدف گذاری ما سالانه توسعه ۱۹ کیلومتر مترو بوده است هرچند ظرفیت توسعه مترو بیش از این رقمی است که هم اکنون در حال انجام است و ما برای توسعه مترو به کمک دولت نیاز داریم.

وی تصریح کرد: روزانه ۵/۲ میلیون نفر توسط مترو در سطح تهران جابه جا می‌شوند که چنانچه مترو توسعه یابد این میزان به ۳ تا ۴ میلیون نفر افزایش می‌یابد که این مهم با کمک دولت انجام می‌شود.

جدایی ری از تهران

ایازی در ادامه در پاسخ به این سوال که موضوع جدایی ری از پایتخت اخیرا مطرح شده و روز گذشته رئیس شورای شهر اعلام کرد که این جدایی امسال صورت نمی‌گیرد در حالی که وزیر کشور اعلام کرده اقدامات لازم در حال انجام است تا این کار اجرا شود گفت: بعد از اعلام دولت مبنی بر جدایی ری از تهران این مساله مورد بحث قرار گرفت و از نظر حقوقی این مساله باید بررسی شود چراکه ۱۵ نفر از نمایندگان اهل شهرری هستند که مردم به آن‌ها رای دادند که در این راستا مجمع نمایندگان استان تهران تشکیل شد که اعضای آن از اعضای شورای شهر، نمایندگان دولت، نمایندگان مجلس و نمایندگان شهرداری بوده‌اند که نقطه نظراتشان را ارائه دادند و در آن جلسه تصمیم گرفته شد کارگروهی از اعضای شورای شهر، مجلس، نمایندگان دولت و شهرداری تشکیل شده و این مساله را بررسی کنند و اگر به نتیجه رسیدند که جدایی ری به نفع مردم آنجاست این کار انجام دهند و در غیر این صورت مانع آن شوند و حتی اگر لازم باشد قانون را هم اصلاح کنند که این کارگروه هم اکنون در حال بررسی آن است.

وی افزود: آن چیزی که رئیس شورای شهر گفتند بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در این کارگروه بوده و آن چیزی که وزیر کشور اعلام کرده قول رئیس جمهور بوده که آن را بیان کردند، اگر جدایی ری از تهران به نفع مردم ری باشد قطعا این اقدام صورت می‌گیرد.

قناتهای مترو تجریش

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه در پاسخ به این پرسش که وجود قنات‌ها در متروی تجریش باعث مشکلاتی شده و هم اکنون آثار این مشکلات در حاشیه متروی تجریش دیده می‌شود و چند پله برقی در این ایستگاه از سرویس خارج شده بوده است، افزود: هم اکنون ۱۲۸ کیلومتر خطوط مترو در حال بهره برداری است و خوشبختانه ما مشکل حادی د خصوص مسائل قنات‌ها نداریم، هرچند قنات‌ها وجود دارند اما خوشبختانه مساله جدی نیست و تمام مسائل ایمنی لحاظ شده تا متروی تجریش با هیچ گونه مشکلی مواجه نباشد.

دستاوردهای اجلاس ناپل

ایازی در خصوص رونمایی از اطلس خلیج فارس و دستاوردهای اجلاس اسکان بشر که در ناپل ایتالیا برگزار شد، خاطر نشان کرد: هرچند سال یک بار این اجلاس با حضور شهرداران کشورهای مختلف برگزار می‌شود که امسال با حضور ۹ هزار نفر در ناپل ایتالیا برگزار شد و نمایندگان دستگاه‌های دولتی و شهرداران کشورهای مختلف حضور داشته، همچنین قائم مقام سازمان ملل متحد نیز در این اجلاس حضور داشتند که شهردار تهران نیز در این اجلاس حاضر شدند و سخنرانی پیرامون مدیریت محله؛ سنجش عدالت و مباحث ترافیکی داشتند که در ‌‌نهایت نیز از وی به دلیل عملکرد خوبشان در بحث مدیریت شهری تجلیل شد.

وی افزود: این اجلاس دستاوردهای مهمی از قیبل ایجاد مرکز آموزش سازمان ملل در منطقه خاورمیانه در تهران داشته است، همچنین قرار شد تهیه اطلس خلیج فارس و خاورمیانه توسط شهرداری تهران انجام شود و در این اجلاس پس از تجلیل از شهردار تهران کتابی در خصوص مدیریت شهری منتشر و رونمایی شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: اجلاس ناپل دستاوردهای زیادی در حوزه مدیریت شهری برای جمهوری اسلامی داشته است که در این اجلاس از شهردار تهران به دلیل نوع مدیریتشان قدردانی شد.

شهرداری و بازگشایی مدارس

ایازی درباره اقدامات شهرداری با توجه به فرارسیدن مهرماه و بازگشایی مدارس، افزود: اقدامات شهرداری با عنوان بازباران «در حوزه حمل و نقل و ترافیک و معاونت اجتماعی و فرهنگی و همکاری سازمان آموزش و پرورش به انجام می‌رسد که در این راستا اقداماتی نظیر تجهیز مدارس، تجهیز کتابخانه و نمازخانه‌های مدارس، شناسایی پارکینگ در اطراف مدارس، خدمات رسانی ۱۶ هزار تاکسی، بیمه کامل دانش آموزان در سرویس مدارس و گسترش ظرفیت مترو و اتوبوسرانی اشاره کرد که در روزهای اول مهر اتوبوس و مترو برای دانش آموزان رایگان است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: از ۳۱ شهریور هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود که در این هفته مهم‌ترین کار شهرداری افتتاح باغ موزه دفاع مقدس است که دوم مهرماه انجام می‌شود، هم اکنون بخش مفهومی آن و سخت افزار تسلیحاتی آن نصب شده است.

جشنواره زنان و تولید ملی

وی پیرامون برپایی جشنواره زنان و تولید ملی که نمایشگاه آثار زنان سرپرست خانوار ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران است افزود: مقوله سرپرستی خانواده توسط زنان یکی از مقوله‌هایی است که امروزه در جامعه ما افزایش یافته و نهادهای مختلفی در این بخش مسولیت مستقلی دارند که باید به طور جدی به آن بپردازند.

وی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری تهران طی چند سال اخیر بستر سازی مناسبی را برای زنانی که وظیفه سرپرستی خانواده خود را داشتند به انجام رسانده که این زنان یا همسرانشان را از دست داده‌اند یا به دلیل بیماری قادر به کار کردن نیستند که در این بخش اولین کار شهرداری مشاوره با این بانوان در ۳۷۴ سرای محله بوده که در این دفا‌تر کاریابی این افراد صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: دومین کار شهرداری در این خصوص راه اندازی خانه‌های کار آفرین در سطح تهران است که تاکنون ۲۰۰ خانه راه اندازی شده و همچنین مراکز مهارت آموزی کوثر نیز به طور اختصاصی فقط برای بانوان راه اندازی شده است.

وی در ادامه گفت: مهم‌تر از همه بحث آموزش است که وظیفه اصلی ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بوده که طی آن هم اکنون ۱۶ هزار خانواده تحت پوشش ما قرار گرفتند و در واقع ما ظرفیتی را برایشان فراهم کردیم که بتوانند زندگیشان را خودشان اداره کنند.

ایازی با بیان اینکه از امروز تا ۳۰ شهریور ماه جشنواره زنان و تولید ملی که ماحصل تولیدات این بانوان در موضوعات مختلف است با توجه به سال تولید ملی در بخش نمایشگاهی بوستان گفتگو در حال برگزاری است اظهار کرد: تولیدات این بانوان موضوعات مختلفی از قبیل لباس زنانه، سیسمونی نوزاد، لباس بیمارستانی، لباس عروسی، زیور آلات، پوشاک مدارس، عروسک سازی، قالیبافی، دوخت سنتی، کیف و کفش چرم، مونتاژ قطعات الکترونیکی، پوشاک مردانه، خشک شویی، سبزی پاک کنی و صنایع دستی عرضه شده و فروش لباس‌های زنانه برای برخی گروه‌ها، ۲۵ تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

ایازی افزود: این نمایشگاه از ۳ بخش تشکیل شده یک بخش مربوط به غرفه‌های مراکز مهارت آموزی کوثر است که تولیداتشان را از سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران عرضه می‌کنند. بخش دیگر به مجموعه‌های مختلف اقتصادی و سمن‌ها مربوط است که به ارائه تولیدات خود می‌پردازند و بخش سوم، بخش اختصاصی زنان است که لباس‌های اختصاصی زنان است و ورود آقایان به آن ممنوع است

کد خبر 184206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز