دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مدیریت منسجم و یکپارچه شهری در تمام دنیا گفت: در همه جای دنیا، اداره شهرهای کوچک به وسیله شهرهای بزرگ انجام می‌گیرد و جدایی تهران و ری از هم، امر پذیرفته شده‌ای نیست و شهرداری تهران کاملا همکاری خود را با ری قطع می‌کند.

چمران مهدی

 مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در مورد جدایی ری از تهران و احتمال اصطکاک بین دولت و شهرداری تهران تصریح کرد: اعتقادی به اصطکاک میان شهرداری تهران و دولت نداریم؛ تا زمانی که شهرداری تهران در شهر ری فعالیت می‌کرد و جزء جدایی ناپذیر این شهر به حساب می‌آمد شهرداری تهران در خدمت ری بود؛ اکنون در پی اقدامی تازه قرار است که از شهرری از تهران جدا شده و به صورت مستقل فعالیت کند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران تاکنون اعتباراتش را به میزان نیازش تقسیم و همه توانی را که در منطقه مرکزی شهر به کار می‌برد در شهر ری نیز انجام می‌داد؛ اما در صورت جدایی ری از تهران، شهرداری تهران با ری قطع همکاری کرده و از ارائه کلیه امکانات و خدمات خودداری می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تکلیف دولت برای جدایی ری از تهران مشخص نیست؛ افزود: از نظر علم و مبانی شهرسازی نمی‌توان در شهری منسجم و متراکم مدیریت‌های مختلف را تجربه کرد. جستجو در تجربیات و تحقیقات صحت این مهم را تایید می‌کند چراکه در هیچ کجای دنیا جدایی از کلانشهر پذیرفته شده نیست.

چمران شهرسازی امروز دنیا را مدیریت یکپارچه شهری و نزدیک به هم دانست و اظهار داشت: معمولا در همه جای دنیا، شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ متصل شده و به وسیله مدیریتی واحد اداره می‌شوند.

وی مطرح کرد: شهر تهران به لحاظ مالی و توان اداره در امور شهری، نسبت به شهرهای کوچک اطراف خود، قوی‌تر است بنابراین هرچه به جلو پیش برویم بیشتر به این امر واقف خواهیم شد که شهر ری توان اداره کردن مدیریت تنها را ندارد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: هرچقدر تلاش‌ها برای جداسازی ری از تهران بیشتر شود، باز هم تعدادی زیادی از مردم این شهر کوچک، برای کار و انجام فعالیت‌های زندگی خود به تهران مراجعه می‌کنند که این نشان دهنده فراهم نبودن زیر ساخت‌های ری برای جداسازی از تهران است؛ در هر صورت امیدواریم وزارت کشور بتواند به درستی این کار را به سرانجام برساند و به صحیح اجرا شدن این مهم یاری رساند.

 

کد خبر 187224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز