مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه جدا کردن ری از تهران اقدامی غیر منطقی است گفت: شهر ری مرکز اصلی و تاریخی و مذهبی تهران است و با جدایی ری از پایتخت، این مزیت از تهران گرفته می‌شود.

 

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم با بیان این مطلب افزود: به شخصه با جدا شدن ری از تهران مخالفم زیرا ری به لحاظ تاریخی مرکز اصلی تهران است و پیشینه این شهرستان در تاریخ و مذهب ما مشخص است.

وی ادامه داد: در ابتدا شهر ری بوده و به دنبال آن تهران شکل گرفته است. اما امروز تهران پایتخت است و ری یکی از مناطق این کلانشهر. لذا امروز ری نیاز به حمایت‌ها و خدمات تهران دارد تا همچون دیگر مناطق تهران توسعه یابد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آثار باستانی و تاریخی زیادی که در ری وجود دارد نشان از قدمت این منطقه دارد، همچنین مرکز مذهبی آن یعنی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) یکی از بارزه‌های ری است که جدایی آن از تهران باعث می‌شود این مزیت از پایتخت گرفته شود.

مصباحی مقدم افزود: هم اکنون شهرستان‌هایی که از تهران با همین فشار‌ها جدا شده‌اند خواستار برگشت به بافت تهران هستند. لذا بهتر نیست این تجربه را دوباره تکرار نکنیم و باعث خسران و صدمه به منطقه‌ای دیگر نشویم؟!

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مجمع نمایندگان تهران پیگیری‌های زیادی برای ممانعت از اقدام دولت برای ایجاد فرمانداری مستقل برای شهر ری انجام داده است که تا زمانی که این تصمیم منتفی شود ادامه خواهد یافت. همچنین کارگروهی با حضور نمایندگان دولت، مجلس و شهرداری در این راستا تشکیل می‌شود.

کد خبر 180254
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز