همشهری آنلاین: مدیرکل حریم شهر تهران با بیان اینکه تعلل و ساده اندیشی استانداری موجب زمین خواری در مرتضی گرد شده است گفت: اخیرا زمین خواران رویکردشان نسبت به مرتضی گرد افزایش یافته است.

سید صباح الدین متقی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: استانداری تهران با وجود اینکه شرایط برای تخریب املاک غیرقانونی در مرتضی گرد فراهم شده به جای اینکه ریشه‌ای به موضوع مرتضی گرد بپردازد تعلل کرده و مباحث ساده اندیشانه‌ای را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: حتی اخیرا برای این منطقه دهیاری تعیین کرده‌اند که این اقدام استانداری ابهام آمیز است و این پرسش پیش می‌آید که چرا با وجود اعلام آمادگی شهرداری تهران برای رسیدگی به این منطقه هنوز هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته است؟ آیا دست‌هایی پشت پرده مرتضی گرد وجود دارد.

مدیرکل حریم شهر تهران اظهار داشت: هم اکنون زمین خواران رویکردشان نسبت به مرتضی گرد تغییر کرده و آنها با سکنی دادن کولی‌ها و بی‌خانمان‌ها در مناطق نزدیک به این منطقه به شکل خانه‌های کپری به فکر تصرف آن هستند بدین شکل که بعد از مدتی آنها را به نقاط دیگر کوچ داده و خود مالک می‌شوند و اگر این روال ادامه پیدا کند به زودی شاهد ایجاد مرتضی گرد دوم نیز باید باشیم.

متقی با اشاره به طرح هادی مرتضی گرد افزود: بنیاد مسکن متولی این طرح است اما با این وجود شهرداری تهران اعلام آمادگی برای پرداخت هزینه‌های آن را کرده است که امیدواریم هر چه سریعتر پاسخی درخور را دریافت کنیم.

پیش از این در 23 خرداد امسال، مشاور حقوقی استاندار تهران از تخریب زمین‌های تصرف شده منطقه مرتضی‌گرد خبر داده و اعلام کرده بود: بر اساس احکام قضایی، مناطق و اراضی مرتضی‌گرد که به صورت غیرقانونی تصرف شده، هفته آینده تخریب می‌شوند.

کد خبر 179011
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز