مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل حریم شهر تهران معتقد است که جداسازی برخی از مناطق حریم تهران از تهران موجب تخریب منابع طبیعی وتفرجگاهها و ایجاد پارادوکس در مدیریت معماری،نما و تراکم خواهد بود و همچنین حریم تهران با ایجاد مراکز جدید صنعتی از بین خواهد رفت و در کل تهران بی حریم می شود.

سید صباح الدین متقی در گفتگو با همشهری آنلاین درباره جداسازی شهرری از تهران  افزود: به اعتقاد بنده این موضوع که گاهی از سوی مسئولان دولتی مطرح می شود سیاسی است و آنها می خواهند در حیطه فرمانداری، حوزه انتخاباتی را به گونه ای شناسایی کنند و شورای شهر تشکیل شده در این نواحی را نیز زیر نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه از پس از انقلاب اسلامی تاکنون همواره مسئولان ری و شمیرانات را جزو تهران می دانستند، ادامه داد: ضررهای ناشی از این جداسازی بیشتر از منافع آن است که هم اکنون این موضوع را در اسلامشهر و چاردانگه می توان مشاهده کرد که چه اتفاقی برای منظر شهری از لحاظ معماری و تراکم رخ داده است. در واقع مدیریت شهری در این مناطق با مدیریت شهری پایتخت دچار پارادوکس شده و هر شهروندی می تواند تفاوتهای موجود در این مناطق را با تهران مقایسه کند.

مدیرکل حریم شهر تهران اظهار داشت: اما شهرداری تهران با وجود سه فرمانداری متفاوت، تاکنون مدیریت واحد شهری را در همه نواحی و مناطق تهران دنبال می کند و تفاوتی را برای این مناطق قائل نمی شود که البته این نوع از مدیریت ویژه پایتخت است.

متقی با اشاره به ضررهای ناشی از جداسازی شهرری از تهران گفت: این جداسازی ها در طول دورانی باعث شد که هم اکنون در غرب تهران هیچ گونه حریمی نداشته باشیم و از سویی منابع طبیعی و تفرجگاهها در اطراف تهران از بین رفته است چرا که غالب فرمانداری ها دیدگاه اقتصادی نسبت به حریم ها دارند و زمین های زیادی را به مراکز صنعتی می فروشند و این در حالی است که در چند سال گذشته شهرداری تهران مانع از این فعالیت ها شده است.

وی افزود: اولین پارادوکسی که با ایجاد شورای شهر و شهرداری جدید برای این مناطق صورت گیرد این دست از مسائل است و ما شاهد تعارض در تراکم، نما، معماری و دهها مسئله دیگر در این مناطق خواهیم بود.

مدیرکل حریم شهر تهران با بیان اینکه تعداد زیادی از نمایندگان پایتخت در مجلس از جمله نمایندگان شهریار، شهر قدس،آفتاب،لواسانات و ...از مدیریت شهری تقاضا دارند که این شهرستانها را به عنوان یک منطقه خود بپذیرد، افزود:  ما نیز به دنبال ایجاد یک لایحه در این خصوص هستیم تا با بررسی در فراکسیون مدیریت شهری اگر به صلاح شهروندان بود آن را دنبال کنیم چرا که هم اکنون این آمادگی در شهرداری تهران وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، استاندار تهران روز گذشته از ایجاد مقدمات جدایی شهرری از تهران خبر داده و گفته است: این اقدام به زودی انجام می گیرد و شهرری دارای فرمانداری و شورای شهر جداگانه خواهد شد.

کد خبر 178303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز