همشهری آنلاین: عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس با انتقاد از مصوبه جدید دولت مبنی ‌بر جداسازی شهرری از تهران گفت: هم ‌اکنون شهرداری تهران، اعتبارات و مالیات را از مناطق شمالی تهران دریافت و بخشی از آن را به شهرری تزریق می‌کند. از این رو به‌طور حتم شهرداری شهرری اعتبارات مناسب برای پوشش این شهر را ندارد.

به گزارش همشهری آنلاین، «نادر قاضی‌پور» با بیان اینکه مصوبه جدید دولت مبنی ‌بر جداسازی شهرری از تهران جنبه کارشناسی و علمی ندارد، گفت: با اجرای این مصوبه، شهرری در نبود اعتبارات و حمایت‌های لازم از سوی شهرداری نابود می‌شود.

این نماینده نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: جداسازی شهرری از تهران تبعات و مشکلات بی‌شماری برای هر دو شهر به ‌دنبال دارد. یکی از تبعات اجرای این مصوبه از سوی دولت٬ کاهش آمار مشارکت شهروندان تهرانی در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی است.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس ادامه داد: هم ‌اکنون تمام آب‌های مناطق کلانشهر تهران به دشت‌های شهرری سرریز می‌شود٬ حال تصور کنید که در صورت وقوع سیل در این شهر٬ به ‌طور حتم شهرداری شهرری توان ارائه خدمات شهری را ندارد. اما هم ‌اکنون اگر اتفاقی در حوزه استحفاضی شهرداری تهران رخ دهد تمام شهرداری مناطق برای کمک به بخش‌های دیگر بسیج می‌شوند.

قاضی‌پور با بیان اینکه اجرای طرح‌های غیرکارشناسی با تغییر دولت با شکست روبه‌رو می‌شود، به «خانه ملت» گفت: با توجه به اینکه حدود یک سال از عمر دولت دهم باقی مانده؛ اجرای مصوبه جداسازی شهرری از تهران بعد از مدتی موجب سرگردانی مردم و دستگاه‌های اداری این شهر می‌شود.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس٬ بیشترین ضرر اجرای مصوبه جداسازی شهرری از تهران را معطوف به مردم شهرری خواند و گفت: دولت باید از اجرای طرح‌هایی که به ضرر مردم است؛ اجتناب کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس٬ خواستار مسکوت ماندن مصوبه جداسازی شهرری از تهران از سوی دولت شد و گفت: به‌ طور حتم مجلس و فراکسیون مدیریت شهری و روستایی هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

همچنین محمدباقر قالیباف، در مراسم افتتاح رسمی ۴ کیلومتر تونل و ایستگاه‌های ارم سبز و شهرک اکباتان از خط ۴ متروی تهران٬ با انتقاد از مصوبه جدید دولت در رابطه با جداسازی شهرری از تهران٬ گفت: جداسازی شهرری از تهران هم از لحاظ اجتماعی، سیاسی و امنیتی کاری غیرکارشناسی است ضمن اینکه باید یکپارچگی تهران حفظ شود.

شهردار تهران ادامه داد: این جداسازی‌ها هیچ مشکلی را در شهر تهران حل نخواهد کرد چرا که ممکن است در آینده نیز تصمیم‌گیری‌هایی بشود که ورامین و یا شمیرانات نیز از تهران جدا شوند و در واقع هیچکس چنین رفتاری را با پایتخت نمی‌کند و این جداسازی غیرقانونی محسوب می شود.

کد خبر 178507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز