همشهری آنلاین: «زهره الهیان» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس هشتم در تشریح سابقه بحث جدایی شهرری از تهران گفت: در زمان مجلس هشتم، رایزنی‌هایی هم از سوی مسئولان شهرری و هم مردم شهرری با مجلس صوررت می‌گرفت اما مجمع نمایندگان تهران به یک نتیجه واحد برای جدایی تهران از شهرری نرسید.

«زهره الهیان» در گفتگو با همشهری آنلاین در پاسخ به اینکه استدلال مردم شهرری از دنبال کردن جدا شدن شهرری از تهران چه بود، گفت: تصور مردم این بود که با جدایی شهرری از تهران امکانات بیشتر و بهتری در اختیار ری قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس هشتم خاطرنشان کرد: این تصور مردم شهرری درحالیست که اگر شهرری از تهران جدا شود، شهرری بیشتر مورد تبعیض قرار می‌گیرد.

الهیان در پاسخ به اینکه چه چیز باعث عدم تصمیم واحد مجمع نمایندگان تهران مجلس هشتم درباره جدایی ری از تهران می‌شد، گفت: بیشتر آنچه که مانع از تصمیم واحد مجمع نمایندگان تهران برای جدایی شهرری از تهران می‌شد ناظر بر این عقیده نمایندگان بود که پایتخت باید با مدیریت واحد اداره شود و از تصمیمات منطقه‌ای و بخشی خودداری شود.  

بر طبق این گزارش، «مرتضی تمدن» استاندار تهران شنبه 31 تیر ماه از آغاز مقدمات جدا شدن شهرری از تهران خبر داد.

کد خبر 178283
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز