همشهری آنلاین: اسماعیل‌نیا، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس پشت پرده بالا رفتن و پائین آمدن قیمت مرغ را تشریح کرد.

«محمد اسماعیل‌نیا» در گفتگو با همشهری آنلاین در این باره گفت: «صنعت مرغ در ایران بعد از صنعت نفت یکی از صنایع قابل اعتنا و پرقدرت است که بعد از سی سال خیلی قوی کار کرده است. اگر این صنعت با سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شده و با شخصیت‌هایی که در بخش خصوصی داریم، درست مدیریت شود، هیچ وقت قیمت مرغ به این میزان نمی‌رسید.»

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: «یک کج‌سلیقگی و بی‌توجهی در مدیریت انجام شده بود که این اتفاق در زمینه افزایش قیمت مرغ افتاد. واقعیت این است که جوجه‌ریزی‌ها خوب انجام شده بود اما دوره تولید به جای 45 روز به 60 روز کش پیدا کرده بود که این افزایش طول دوره تولید، به عدم تغذیه درست برمی‌گشت.»

وی خاطرنشان کرد: «وقتی می‌خواهیم مدیریت کنیم باید بدانیم مدیریت باید از چه جنسی صورت گیرد چراکه یک برخورد خام و ناقص با بخش خصوصی خیلی چیزها را به هم می‌ریزد. در قضیه قیمت مرغ، یک کج‌سلیقگی در مدیریت صورت گرفت و به افراد هم بستگی داشت. یک فرد کج‌سلیقه مسئول یک جایی می‌شود، دو سه مصاحبه می‌کند و چند نظر اشتباه می‌دهد و یک سری را به هم می‌ریزد. یک تصمیم بیجا می‌گیرد و به جای اینکه یک کالا را آزاد کند، آن را بایکوت می‌کند و به دنبال آن، این اتفاقات می‌افتد.»

اسماعیل‌نیا در پاسخ به اینکه «آن کج‌سلیقگی که باعث آشفته شدن بازار مرغ شد از سوی چه کسی بود»، گفت: آن فرد کج‌سلیقه، مدیر میانی وزارتخانه بود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: علامت‌هایی که در صنعت و در مجموعه بخش خصوصی داده می‌شود باید سریع معالجه شود و مدیریت به موقع صورت گیرد.

کد خبر 179994
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز