سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسه امروز مجلس انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز پارلمان هیئت نظارت بر امور نمایندگان را انتخاب کردند.

محمدحسین فرهنگی عضو هیئت علمی مجلس طی سخنانی اظهار داشت: انتخاب هیئت نظارت در قانون براین اساس است که کمیسیون‌های اصل 90 و قضایی و حقوقی مجلس دو کاندیدا را معرفی می‌کنند و این افراد از سوی هیئت رئیسه برای معرفی به صحن انتخاب می‌شوند که این افراد روح‌الله حسینیان از کمیسیون اصل 90 و موسی غضنفرآبادی از کمیسیون قضایی هستند.

وی ادامه داد: 4 نفر دیگر از بین داوطلبان انتخاب می‌شوند که تعداد قابل توجهی از نمایندگان برای عضویت در هیئت نظارت ثبت‌نام کرده‌اند که هیئت رئیسه محمدمهدی میرمحمدی نماینده گلپایگان، عوض حیدرپور نماینده شهرضا، عزیز اکبریان نماینده کرج و غلامرضا اسداللهی نماینده تربت جام را انتخاب کردند.

این عضو هیئت رئیسه خاطرنشان کرد: این 6 نفر باید اکثریت آرای نمایندگان را کسب کنند در غیر این صورت این مراحل تکرار می‌شود یعنی در صورت رای نیاوردن این افراد، دوباره داوطلبان باید ثبت‌نام کرده و هیئت رئیسه با تشکیل جلسه‌ای افراد دیگری را برای معرفی به صحن علنی مجلس انتخاب کند.

به گزارش فارس پس از شمارش آراء، روح‌الله حسینیان نماینده تهران با 164 رای، ‌موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم با 201 رای، سید محمد حسین میرمحمدی نماینده گلپایگان با 141 رای، اسداللهی نماینده تربت‌جام با 166 رای، عزیز اکبریان با 164 رای و عوض حیدرپور نماینده شهرضا با 149 رای از مجموع 245 رای ماخوذه به عنوان 6 تن از اعضای هیئت نظارت بر امور نمایندگان انتخاب شدند.

همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن‌ ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس از سوی هیئت رئیسه به عنوان عضو دیگر هیئت نظارت انتخاب شد.

کد خبر 180226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز