پس از آنکه اداره میراث فرهنگی استان تهران در واکنش به برخی خبرها مبنی بر خرید خانه های تاریخی اعلام کرد که این اداره بودجه خرید خانه های تاریخی را ندارد، معاون شهرسازی شهردار تهران نیز با تأکید بر پایبندی شهرداری تهران به محدودیت‌های ساخت‌وساز در حریم خانه‌های تاریخی پایتخت با تأکید بر اینکه شهرداری تهران طبق قانون وظیفه تملک آثار و خانه‌های تاریخی که به ثبت سازمان میراث فرهنگی می‌رسد را ندارد به ایسنا گفت: شناسایی و تملک خانه‌های تاریخی شهر، وظیفه سازمان میراث فرهنگی است.

وی به محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای بازسازی خانه‌های تاریخی ثبت‌ شده اشاره کرد و گفت: ساخت‌وساز در حریم درجه یک و دو خانه‌های ثبت‌ شده در فهرست آثار تاریخی نیز با محدودیت‌های مختلفی نظیر محدودیت ارتفاع مواجه است.

به گفته جاوید، محدودیت‌های ساخت‌وساز در حریم آثار تاریخی توسط سازمان میراث فرهنگی پیش‌بینی شده و شهرداری تهران آن ‌را اجرا می‌کند. معاون شهرسازی شهردار تهران گفت: اغلب مالکان خانه‌های تاریخی تلاش می‌کنند که آرای دیوان عدالت اداری را برای خروج ملک خود از فهرست میراث فرهنگی دریافت کنند و معتقدند که درصورت ساخت‌وساز انتفاع بیشتری نصیب آنها می‌شود.

به گفته جاوید با مصوبه شورای شهر تهران زمینه انتفاع مالکان خانه‌های تاریخی از طریق بهره‌برداری ترکیبی از مجموعه‌های گردشگری و پذیرایی فراهم شده است.

کد خبر 179760

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز