چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر بیست وهشتمین جشنواره موسیقی فجر با بیان آنکه اهالی هنر بطور شایسته به پژوهش توجه نمی کنند، افزود: استقبال کم مخاطبان از بخش پژوهش علت اصلی حذف آن از این رویداد موسیقایی بود.

riahi

حسن ریاحی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: تلاش بر این بود تا با طرح موضوعات کاربردی، فضا را برای استقبال از بخش بژوهش برای مخاطبان که عمده آنها را دانشجویان موسیقی تشکیل می دهند، فراهم کنیم اما این برنامه آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت و این اتفاق موجب بی انگیزگی متولیان جشنواره شد و سرانجام حذف این بخش ارزشمند از جشنواره بیست وهشتم موسیقی فجر را در پی داشت.

وی گفت: بی توجهی به حوزه پژوهش در بخش های گوناگون هنری احساس می شود که هنر موسیقی نیز از آن مستثنی نیست؛ این گونه هنری به حمایت فراوان نهادهای دولتی نیاز دارد زیرا هزینه برای پژوهش طی زمان نتیجه خواهد داد و این امر برای بخش خصوصی و یا خود افراد امکانپذیر نخواهد بود.

دبیر بیست وهشتمین جشنواره موسیقی فجر یادآور شد: ارگان ها و نهادهای دولتی همچون صدا وسیما، حوزه هنری و وزارت ارشاد اسلامی می توانند با حمایت های خود از بخش پژوهش، شکوفایی هنر موسیقی را موجب شوند.

ریاحی با بیان آنکه جوانان باید به فعالیت در حوزه پژوهش تشویق شوند، افزود: تامین معاش پژوهشگران از جمله دغدغه های است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با پژوهش می توان راه را برای شکوفایی موسیقی هموار کرد زیرا در این بخش راهکارها به صورت علمی ارائه می شود و دیگر فعالان عرصه موسیقی می توانند با استفاده از آن، با داشته های بیشتر به سمت جلو حرکت کنند.

ریاحی افزود: در حوزه موسیقی سووالات بی پاسخی وجود دارد، برای مثال تمایز بین موسیقی فاخر و غیر فاخر، موسیقی درونگرا و بیرون گرا و موسیقی مدرن و دغدغه های آن که این امر فقط با پژوهش آگاهانه میسر خواهد شد تا قشرهای مختلف جامعه با تفاوت ها و شباهت های انواع موسیقی آشنا شوند.

وی یادآور شد: پخش فیلم های هنری مربوط به حوزه موسیقی جای بخش پژوهش موسیقی در این دوره از جشنواره را خواهد گرفت، بنظر می رسد این بخش بتواند مخاطب بیشتری را جلب کند.

ریاحی با بیان آنکه جوانان موفق در بخش رقابتی این دوره از جشنواره به بنیاد نخبگان کشور معرفی خواهند شد، افزود‌: اگر تمام برآوردها در زمان خود عملی شوند، جشنواره بیست و هشتم موسیقی فجر طبق برنامه 23 بهمن ماه به مدت 10 روز برگزار خواهد شد.

کد خبر 179637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز