همشهری‌آنلاین: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی خبری درباره مهمترین مسائل حوزه‌های تئاتر، موسیقی، تجسمی سخن گفت

 و گزارشی از فعالیت‌های پنج حوزه زیر مجموعه‌اش در سال 90 ارائه داد و برنامه‌های سال 91 را تشریح کرد و از دلایل لغو کنسرت کلایدرمن گفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا ،معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین نشست خبری‌اش در سال 91، ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده این معاونت در پنج حوزه تجسمی، موسیقی، تئاتر، مد و لباس در سال 90 ،از برنامه‌های این مجموعه‌ها در سال جاری سخن گفت.

حمید شاه‌آبادی با تاکید بر شعار سال 91 عنوان کرد: امسال به حق از سوی مقام معظم رهبری به نام «سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده است و به نظر می‌آید انتخاب این نام هوشمندانه، تکلیفی را برای آحاد کشور مشخص کرده است.

او ادامه داد: وقتی که نامگذاری برای یک سال صورت می‌گیرد، در واقع این نام برای یکایک افراد جامعه است تا با تصمیم‌گیری و حمایت خود وظایفشان را نسبت به این شعار ایفا کنند. در این میان وظایف دستگا‌ه‌های هنری جدی است زیرا عملی کردن این شعار ماموریت همه ملت ایران است و تمامی متولیان و مسئولان برای تببین آن باید گام‌های جدی بردارند.

شاه‌آبادی، ایجاد بستر و زمینه‌های تحقق این شعار را یکی از وظایف اصلی مدیران دانست و افزود: ما باید در عرصه هنر چنین مسئولیتی را ایفا کنیم.

او سپس به فعالیت انجام شده حوزه‌های معاونت امور هنری در سال 90 پرداخت و افزود: ما در هر 5 حوزه معاونت امور هنری فعالیت‌های بیشماری داشتیم و سال پرتوان و پرتحرکی را پشت سر گذاشتیم که امیدواریم در سال 91 نیز همچنان این وضعیت ادامه داشته باشد.

برگزاری 4 دوسالانه در هنرهای تجسمی

معاون امور هنری درباره برنامه‌های حوزه «هنرهای تجسمی» در سال گذشته توضیح داد: چهار دوسالانه بزرگ را برگزار کردیم و در کنار آن نمایشگاه‌های بی‌شمار داخلی و خارجی را شاهد بودیم. اعزام هنرمندان به فستیوال‌های معتبری چون ونیز و برپایی نمایشگاه‌هایی چون «تروریسم»،«رسم رهایی» و ... نیز از فعالیت‌های فوق برنامه در این حوزه بود.

شاه‌آبادی همچنین به استقبال تماشاگران از نمایشگاه عکس «جمهوری اسلامی ایران اقتدار و پیشرفت» در کشورهای دنیا اشاره کرد و افزود: علاوه بر این اتفاق‌ها بحث امانت‌سپاری آثار موزه هنرهای معاصر تهران را در دست داشتیم که قطعا امسال نیز پی گرفته خواهد شد.

4هزار و 172 نمایش در سال 90

او درباره برنامه‌های انجام شده در حوزه «هنرهای نمایشی» نیز گفت: علاوه بر برگزاری جشنواره‌های متعدد در طول سال 90 که بدون استثنا در قیاس با سال‌های گذشته از ارتقای کمی و کیفی برخوردار بودند، جشنواره‌های تئاتر خیابانی، صاحبدلان و ... را شاهد بودیم.

به گفته معاون هنری وزارت ارشاد، در سال 90 بیش از 4 هزار و 172 عنوان نمایشی را در کل کشور پذیرا بودیم و علاوه بر آن طرح استقرار گروه‌های تئاتری با حضور 557 گروه آغاز شد و 611 گروه توانستند پروانه موقت و کمک هزینه بگیرند.

شاه‌آبادی در همین زمینه توضیح داد: برای طرح استقرار گروه‌های تئاتری دفتر ویژه‌ای ایجاد شد و مدیر این طرح به تمامی استان‌ها سفر کرد تا نهایتا پرونده این اجراها به تهران رسید و بخش زیادی از آن‌ها طی اسفندماه جاری مورد بررسی قرار گرفت.

او همچنین از اجرای 350 عنوان تئاتر خیابانی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: جمعیت هنرمندان در این حوزه بسیار قابل توجه است و خوشبختانه شعب انجمن هنرهای نمایشی فعال‌تر از گذشته در این عرصه فعالیت داشتند، همچنین 19 کتاب جدید در کنار فصلنامه تئاتر و نمایش در این حوزه تدوین و تولید شد.

 

معاون امور هنری در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های «موسیقی» در سال 90 اشاره کرد و افزود: یک اقدام خوب و کیفی در حوزه تولید آلبوم‌های موسیقی و اجرای صحنه‌ای و حمایت از اجراهای سنتی داشتیم و در کنار آن به هدفمند کردن موسیقی پاپ پرداختیم. صیانت از موسیقی ملی نیز یکی از ماموریت‌های اصلی ما در این حوزه است.

به گفته شاه آبادی، شوراهای موسیقی در هر پنج حوزه پاپ، کلاسیک سنتی، کلاسیک غربی، کودکان و مقامی تشکیل شد و برنامه‌هایی را برای اجرای صحنه‌ای و مجوز آلبوم‌ها طراحی کردیم.ارکستر موسیقی ملی نیز توانست در سال گذشته با اجراهای خود اقبال جامعه موسیقی را جلب کند.همچنین سمفونی‌های جدیدی در سال 90 تولید و اجرا شد.

تالیف 9 کتاب در حوزه آموزش و جشنواره‌های تخصصی مد و لباس

او درباره فعالیت‌های بخش آموزش در حوزه معاونت هنری توضیح داد: خوشبختانه طی سال گذشته تالیف 9 کتاب را در دست داشتیم و علاوه بر آن به آموزش مهارتی استان‌ها پرداختیم. اساتید آموزشگاه‌ها نیز طی سال گذشته کارت‌های صلاحیت خود را دریافت کردند و اعتبارسنجی آموزشگاه‌ها در حال مطالعه است.

شاه‌آبادی درباره فعالیت‌های عرصه «مد و لباس» نیز به برگزاری جشنوراه‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: نمایشگاه دایمی مد و لباس را پشت سر گذاشتیم و اولین شعبه آن را افتتاح کردیم که این اتفاق در سال 91 نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

او همچنین به فعالیت‌های فرابخشی این معاونت همچون برگزاری هفته‌های هنری استان‌ها و هفته‌های هنر ایران در خارج از کشور پرداخت و از برپایی جشنواره‌هایی همچون کنگره جلوه جمال، جشنواره بصیرت و طواف و ولایت سخن گفت.

برنامه‌های سال 91 معاونت هنری تشریح شد

شاه آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های معاونت امور هنری در سال 91 پرداخت و افزود: در عرصه هنرهای تجسمی برپایی اکسپو و راه‌اندازی موسسه نگار را در دستور کار قرار داده‌ایم و شش دوسالانه نیز در برنامه‌های ما قرار گرفته است که حداقل چهار دوسالانه طی سال جاری برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: کتاب نگارخانه‌ها را در سال جاری منتشر می‌کنیم و امیدواریم در فرآیند تصویب بودجه سال 91 بتوانیم قانون یک دهم درصد را برای سال‌های آینده ادامه دهیم. چه بسا که در حال حاضر تا پایان تیرماه امسال برای عملی شدن این اتفاق فرصت داریم و امیدواریم همچنان در سال 91 این بحث پیگیری شود ،زیرا بر فروش محصولات هنری توسط دستگاه‌های دولتی تاکید داریم.

شاه‌آبادی درباره برنامه‌های حوزه هنرهای نمایشی نیز گفت: بحث تئاتر سیار را همچنان در دستور کار قرار داده‌ایم زیرا استقبالی که مردم از این طرح در سال گذشته انجام دادند ما را بر توسعه جدی‌تر این بخش ترغیب کرد و به زودی برنامه‌های آن را اعلام خواهیم کرد و امیدواریم همچنان مردم مشوق خوبی برای این حوزه باشند.

او از استمرار طرح استقرار گروه‌های هنری در سال 91 خبر داد و متذکر شد: به دنبال صدور پروانه دائم برای گروه‌های تئاتری هستیم تا برای اولین‌بار این گروه‌ها صاحب بودجه ثابت شوند و قطعا این اتفاق نوید بزرگ‌تری برای حوزه تئاتر خواهد بود.

شاه‌آبادی پیگیری طرح «شبکه تئاتر خانگی» را از دیگر اقدامات سال 91 خواند و افزود: تولید تئاترهایی که در سراسر کشور اجرا می‌شود و ضبط آن به نحو حرفه‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم تا در داخل شبکه خانگی مستقل از شبکه نمایش خانگی سینما عرضه شود.این طرح از یک سال و نیم گذشته در حال طراحی است و فرآیند تولید آن پیگیری می‌شود تا با دستی پر شبکه تئاتر در خانه را پیگیری کنیم و بتوانیم شاهد حضور آن در جامعه باشیم.

به گفته شاه آبادی، در حوزه موسیقی نیز تولید قطعاتی برای مشاهیر در مناسبت‌های خاص در دستور کار قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به سمفونی «شهید علم» برای بزرگداشت زنده‌یاد «احمدی روشن» در عرصه هسته‌ای و قطعه موسیقایی «شهید هنر» برای بزرگداشت هنر اسلامی و یاد مرتضی آوینی اشاره کرد که امشب طی مراسمی در تالار رودکی نواخته و رونمایی خواهند شد.

معاون امور هنری همچنین از ادامه جشنواره موسیقی نواحی در سال 91 خبر داد و افزود: زمان این جشنواره به دلیل تخصصی شدن گروه‌های اجرایی تغییر خواهد کرد. علاوه بر این اتفاق در سال 91 جشنواره آلبوم‌های برتر را که از سال گذشته باقیمانده بود در دستور کار قرار دادیم و مکتبخانه‌های موسیقی را طبق وعده سال 90 اجرایی می‌کنیم.

به گفته او، شورای عالی اموزشگاه‌های کل کشور امسال تشکیل می‌شود و طرح اعتبارسنجی آموزشگاه‌های هنری در دستور کار است. علاوه بر آن طرح استعدادسنجی که مطالعات آن به پایان رسیده است اجرایی خواهد شد.

شاه‌آبادی خاطر نشان کرد: در سال 91 و در حوزه آموزش به دنبال آن هستیم تا موسسات آموزش علمی و کاربردی که مسئولیت آن‌ها به معاونت امور هنری واگذار شده است و شامل 69 مرکز با 61 هزارهنرجو می‌شود را ساماندهی کنیم، تا از این پس در صورت عدم حضور دانشجو این حوزه‌ها تعطیل نشوند. این اتفاق اقدام بسیار سنگیینی است که در حال پیگیری آن هستیم.

معاون هنری وزارت ارشاد همچنین به برنامه‌های حوزه مد و لباس در سال جاری پرداخت و گفت: از ایده پردازان و طراحان و تولیدکنندگان را مورد حمایت خود قرار می‌دهیم و نمایشگاه پوشاک پاییزه را در شهریور ماه سال جاری برگزار خواهیم کرد. علاوه بر آن کارگروه‌های استانی را تشکیل می‌دهیم و تلاش داریم تا بخش خصوصی وارد عرصه نمایشگاه‌های عرضه مد و لباس شود.

به گفته شاه آبادی، صدور گواهینامه مالکیت هنری آثار مد و لباس پیگیری می‌شود و در کنار آن ژورنال مد و لباس در فصل بهار متنشر خواهد شد.

تاسیس موسسه هنرمندان پیش‌کسوت با بودجه یک میلیارد تومانی

او همچنین از تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت به صورت رسمی خبر داد و افزود: این موسسه با بودجه یک میلیارد تومانی راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر هیات امنا و هیات مدیره آن تشکیل شده‌اند و حکم مدیر عامل آن زده شده است. اساسنامه این موسسه نیز به زودی اعلام می‌شود

به گفته معاون امور هنری، هفته هنر ایران طی سال جاری حداقل در سه کشور برگزار خواهد شد که اولین میزبان این هفته کشور بلاروس است. علاوه بر آن برپایی هفته هنر در استان‌ها نیز ادامه دارد.

شاه آبادی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: طرح هنر کارت را برای حمایت از هنرمندان طراحی کرده‌ایم تا با استفاده از این کارت‌ها خدمات مراکز فرهنگی و ورزشی برای هنرمندان را فراهم کنیم. شورای تئاتر کشور نیز طی سال جاری به ریاست وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل خواهد شد.

تاسیس موسسات تک منظوره هنری

او مهمترین اقدام امور هنری در سال 91 را تاسیس موسسه‌های تک منظوره هنری دانست و عنوان کرد: این موسسه‌ها می‌توانند به عنوان بازوی اجرایی معاونت امور هنری در هر یک از این پنج حوزه فعالیت کنند. مقدمات این کار فراهم شده است و امسال فراخوان این موسسات از طریق ادارات ارشاد اعلام می‌شود. در واقع ما در هر یک از این 5 رشته به دنبال برون سپاری مسئولیت‌ها هستیم.

شاه‌آبادی در بخش دیگری از این نشست به سوالات خبرنگاران هر یک از حوزه‌ها پاسخ داد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت و سازهای اطراف مجموعه تئاتر شهر و سیاست معاونت امور هنری در برخورد با این اقدامات گفت: متاسفم که شهرداری اقدامات خود را بدون هماهنگی در حاشیه مجموعه تئاتر شهر انجام می‌دهد و از همین جا از آقای قالیباف درخواست دارم تا حداقل حرمت تئاتر شهر را، پاس بدارد.

او اضافه کرد: ما تمام این اقدامات را مد نظر داریم و متوجه شدیم که در روزهای اول و دوم فروردین چگونه با چراغ خاموش و در ایام تعطیل چنین حمله‌ای انجام شد. البته نتیجه کاری که در حال انجام است قابل دفاع است، اما اطلاع‌رسانی و هماهنگی با معاونت امور هنری ضروری بود.

معاون هنری وزارت ارشاد از جلسه روز گذشته خود با اعضای شورای شهر خبر داد و افزود: مدیران عالی این حوزه کاملا با ما همدل هستند اما در فرآیند اجرا دچار بحران‌ و تصمیم‌گیری‌هایی از سوی پیمانکاران هستیم .

وی در عین حال خطاب به خبرنگاران گفت: نگران نباشید زیرا معاونت امور هنری برای هر دو حوزه اقدامات جدی انجام خواهد داد و اجازه ساخت چنین سازه‌هایی را بدون هماهنگی نمی‌دهد. البته ما همدلی شورای شهر ، حمایت شخص قالیباف و ایازی را داریم و مطمئن هستیم که آن‌ها نیز از این اثر ملی حمایت می‌کنند.

شاه‌آبادی در پاسخ به سوال دیگر درباره خریدهایی که سال گذشته از سوی دستگاه‌های دولتی بر اساس اعتبار یک دهم درصدی بودجه انجام شده است،توضیح داد: مرجع گزارش‌دهی در این حوزه‌ها نگارخانه‌ها نیستند، بلکه بسیاری از خریدها توسط کارورزان این نهادها صورت می‌گیرد که از ذی‌حساب دستگاه‌ها پرداخت می‌شود و قطعا تمامی آن‌ها باید تا پایان تیرماه این مبالغ را اعلام کنند. البته ما نیز از روند کُند خرید آثار هنری نگران هستیم. زیرا تنها فرصت ما تا پایان تیرماه جاری در این است که این بودجه را جذب کنیم. زیرا در غیر این صورت امکان جذب آن را در سال 91 نخواهیم داشت.

معاون هنری وزارت ارشاد تصریح کرد: ما با نگاهی نگران کار را دنبال می‌کنیم و قطعا پیگیر آن هستیم، چه بسا که جناب وزیر با تمامی وزرا مکاتبه داشتند و علاوه بر آن با تمامی معاونان مالی و اداری مکاتبات انجام شده است اما از آنجا که حرکت نو است ما به دنبال بهره وری صد در صدی نخواهیم بود. چه بسا که تا به حال هیچ مقاومتی از سوی دستگاه‌های دولتی نسبت به این بودجه ندیده‌ایم و قطعا اتفاق آن کار زمان بری خواهد بود، اما امیدواریم اکسپویی که نیمه بهار برپا می‌شود نتیجه بخش باشد.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره تجمیع دوسالانه‌های تجسمی و یکی شدن آن‌ها در سال 91 توضیح داد: این دوسالانه‌ها رویدادهای تخصصی هستند که متولیان هر یک از این حوزه‌ها تفکیک شده است و قرار است آخرین توان دو سال کاری خود را در قالب چنین رویدادهایی به انجام برساند، پس ما به دنبال این تجمیع نیستیم.

شاه‌آبادی درباره وضعیت بودجه 91 نیز اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی هنوز بودجه سال 91 را تصویب نکرده است و قطعا این بودجه به ما هنوز ابلاغ نشده است البته ما بنا نداریم از جمله مدیرانی باشیم که دایما در باره بودجه غر می‌زنند، اما در جلساتی که با اعضای کمیسیون فرهنگی و دیگر مجموعه‌ها داشتیم، هشت پیشنهاد مشخص و مکتوب را بر اساس نظام کاری که قابل طرح بود تبیین کردیم و تلاش خود را در این عرصه انجام دادیم تا نظام بودجه برای ادارات مختلف بر اساس سرفصل‌ها مشخص کنیم.

انتشار کتابچه بودجه معاونت هنری


به گفته معاون امور هنری، در سال‌های گذشته بودجه موسیقی و هنرهای تجسمی با اختلاف کمی با یکدیگر تصویب می‌شدند و بودجه تئاتر نیز سه برابر این دو حوزه بود. وی ادامه داد: در این میان بودجه آموزش نزدیک صفر است و تنها یک رقم محدود به عنوان فصل دو برای این حوزه در نظر گرفته شده است. با این حال در سال 90 این بودجه‌نویسی به صورت دقیق از سوی مشاور برنامه‌ریزی ما پیگیری شد و امسال شرایط بهتر است به طوری که سه بخش از کتابچه بودجه تصویب شده است و در اردیبهشت ماه می‌توانیم ریز بودجه را در این کتابچه منتشر کنیم.

شاه‌آبادی درباره خبرگزاری‌های متعددی که زیر نظر معاونت امور هنری فعالیت می‌کنند و لزوم حضور آنها گفت: معاونت امور هنری خبرگزاری ندارد، اما موسسات همکار معاونت هنری و بخش خصوصی که حوزه هنر را پوشش می‌دهند می‌توانند از سرفصل بودجه‌های اعطایی معاونت استفاده کنند. چه بسا که سایت‌هایی بودند که از برخی از آن‌ها حمایت کرده‌ایم؛ البته یکی از موسسات تحت پوشش معاونت نیز در صدد ایجاد یک سایت عملیاتی برای عرصه هنر است که هدف ما پوشش بهتر این فعالیت‌ها است.

معاون هنری وزارت ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره حمایت معاونت هنری از هنرمندانی که امکان اجرای عمومی در داخل کشور را ندارند و کنسرت‌هایشان به خارج از کشور خلاصه شده است،گفت: بخشی از موسیقی‌ها خارج از نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خارج از کشور انجام می‌گیرد که ادامه این روند قطعا به موسیقی کشور آسیب خواهد زد. اما آنهایی که دارای ظرفیت‌های لازم برای موسیقی هستند و حداقل چارچوب‌ها را رعایت می‌کنند قطعا مورد حمایت ما قرار خواهند گرفت و در صورت تمایل می‌توانند اجرای عمومی در داخل کشور داشته باشند.

وی در عین حال گفت: شرایط معاونت امور هنری برای حمایت از اجراهای خارج از کشور نیز به ضرورت حضور آن گروه در کشورهای خارجی برمی‌گردد.

شاه‌آبادی درباره برنامه‌های این معاونت در جهت حمایت از هنرمندان کم بضاعت و یا خانواده‌ هنرمندان درگذشته و هنرمدان بیمار گفت: ‌در سال 90 اقداماتی زیر نظر معاونت هنری صورت گرفت که در سال‌های قبل انجام نشده بود، به طوری که ما هنرمند بیماری داشتیم که تمامی هزینه‌های درمان او زیر نظر معاونت امور هنری تامین شد. صندوق حمایت از هنرمندان نیز که بنده عضوی از آن هستم به عنوان بخشی از پیکره وزارت ارشاد این حمایت ها را صورت داده است و تمام افرد مشمول طرح مستمری پیگیری می‌شوند.البته ما در این حوزه سقف محدودی داریم اما قرار است بیمه تکمیلی در سال 91 افزایش پیدا کند و اجازه نمی‌دهیم این سختی به خانواده هنرمندان حاکم شود.

او گفت: ما جامعه 700 هزار نفری از هنرمندان را داریم که باید بر اساس ظرفیت‌های موجود به آن‌ها بپردازیم و در حال حاضر توانسته‌ایم شرایط بیمه عمر ، ‌عمومی، تکمیلی و مواردی از این دست را پیگیری کنیم.

توضیح درباره لغو  کنسرت‌های کلایدرمن و همایون شجریان

 

شاه آبادی در پاسخ به سوال دیگری درباره موازی کاری در حوزه امور هنری و لغو کنسرت‌هایی چون اجرای نادر عباسی ، ریچارد کلایدرمن و همایون شجریان در تهران و شهرستان‌ها گفت: ما هیچ برنامه‌ای  برای اجرای کلایدرمن در تهران نداشته و نداریم و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این برنامه‌ریزی صورت نگرفته است؛ البته گروه‌ها می‌توانند در این حوزه درخواست دهند و خودشان لغو کنند.

 

او اضافه کرد:‌ برخی از اجراها می‌تواند نگاه رسانه‌ای داشته باشد و از آنجا که ما به افکار عمومی احترام می‌گذاریم، اگر گزارشی به ما ارائه شود و بدانیم که به اصل موسیقی آسیب وارد می‌کند به پیگیری آن می‌پردازیم اما شما فراموش نکنید که فرآیند صدور مجوز کاملا مشخص است.

او در باره لغو رهبری نادر عباسی و کنسرت این گروه توضیح داد: لغو این کنسرت به کوتاهی مسولان وقت تالار برای کسب مجوز در حوزه مربوطه باز می‌گردد. به طوری که مجوز حراست در زمان اصلی طی نشده بود و آنها در شرایطی اقدام کردند که ما امکان صدور این مجوز را نداشتیم پس این اتفاق ربطی به فشارهای دیگر ندارد.

این مسوول درباره لغو کنسرت همایون شجریان در شهرستان نیز گفت: هر یک از استان‌ها شورای فرهنگ عمومی دارند که دارای اختیارات قانونی است و اگر در شرایطی تشخیص دهد که برنامه‌ای باید لغو شود، این اختیار را دارد.

او در ادامه این پرسش و پاسخ گفت: این بحث را ادامه نمی‌دهم و فکر می‌کنم این سوال و توضیح آن به تلقی شما برمی‌گردد. در حالی که ما برای تمام مجوزها روال عادی را طی می‌کنیم. قبل از اخد مجوز ما تکالیف خود را داریم و اگر سایتی گزارشی داد باید از خودشان بپرسید.

شاه‌آبادی در پاسخ به سوال دیگری درباره جایزه 50 سکه بخش بیداری اسلامی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر و حواشی ان توضیح داد: پیش از این در فراخوان این جشنواره اعلام شده بود که جایزه این بخش 50 سکه است و قرار بود فرآیند داوری در هر یک از شاخه‌های هنرهای تجسمی طی شود و آن‌ها برگزیده‌های خود را اعلام کنند تا یک شورای عالی این کارها را مورد قضاوت قرار داده و نهایتا اثر اصلی و برتر را انتخاب کنند. که طبیعتا این داوری‌ها در هر 9 حوزه انجام شد، اما این هیات اثری را شایسته این جایزه ندانست.

شاه‌آبادی در پایان یادآور شد: به شخصه مایل بودم که این انتخاب انجام می‌شد، اما از آنجا که هیچ کاری شایسته این جایزه نبود این پیشنهاد را مطرح کردم که این 50 سکه همچون جایزه کتاب سال منتفی نشود، لذا هیات داوری 33 نفر را شایسته تقدیر دانست و به هر نفر دو سکه و جمعا 70 سکه در این بخش اهدا شد، به همین دلیل هم رقم بودجه جشنواره افزایش یافت

کد خبر 165550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز