همشهری آنلاین: آغاز بازی‌های المپیک لندن و همچنین حادثه تیراندازی در سالن سینمای «کلرادو» تاثیر قابل ملاحظه‌ای در فروش آخر هفته سینماهای جهان داشته است.

به گزارش ایسنا، بازی‌های المپیک 2012 لندن و حادثه تیراندازی هفته‌ گذشته در سالن سینمای «کلرادو» احتمالا منجر به کاهش 30 درصدی فروش امسال سینماها نسبت به سال 2011 خواهد شد.

فیلم کمدی «ساعت» محصول کمپانی «فاکس» با بازیگران سرشناسی چون «بن استیلر»، «وینس واگن»، «جانا هیل» و «ریچارد آیودا» با فروش 5/4 میلیون دلاری در روز جمعه فروش آغازین ناموفقی را تجربه کرد و فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» نیز در دومین هفته نمایش در روز جمعه 19 میلیون دلار فروش داشته باشد.

دیگر فیلم تازه اکران شده «استپ آپ» نیز توانست تنها 9/4 میلیون دلار فروش داشته باشد.

بسیاری از موسسات تحقیقاتی فیلم به استودیوهای فیلم‌سازی هشدار دادند که به دلیل شروع بازی‌های المپیک و همچنین حادثه تیراندازی در «کلرادو» بین 20 تا 25 درصد از مخاطبین سینما را در خانه نگه خواهد داشت.

فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» همچنان فروش خوبی دارد و پشت سر قسمت اول این سری فیلم‌های «بتمن» قرارداد و پیش‌بینی می‌شود که این فیلم در تعطیلات آخر هفته فروش 59 میلیون دلاری را برای خود رقم بزند.

در حالیکه قسمت اول سری فیلم‌های «بتمن» در هفته دوم نمایش 75 میلیون دلار فروش داشت.

قسمت سوم از سری فیلم‌های «بتمن» تا روز جمعه فروش مجموع 243 میلیون دلاری را بدست آورد در حالی که قسمت اول از این سری فیلم‌ها تا هفته دوم نمای 262 میلیون دلار فروش به دست آورده بود.

فروش فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در جمعه دوم نمایش شاهد کاهش 76درصدی نسبت به جمعه آغاز نمایش این فیلم داشته است.

کد خبر 179128
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز