سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیتر جکسون رسما اعلام کرد فیلم دو قسمتی او «هابیت» صاحب قسمت سوم هم می‌شود و به صورت یک سه‌گانه (تریلوژی) در می‌آید.

فیلم خارجی

به گزارش فارس، اظهار نظر رسمی این فیلمساز نقطه پایانی بر شایعات و حرف و حدیث‌هایی بود که طی دو هفته قبل مطرح شده بود.

طی چند هفته اخیر، رسانه‌های گروهی گمانه‌زنی‌های زیادی در ارتباط با احتمال یا عدم احتمال تولید سومین قسمت این فیلم کردند.

طبق نوشته رسانه‌های گروهی، بین پیتر جکسون و کمپانی برادران وارنر بحث و جدلی پنهانی در ارتباط با موضوع تولید قسمت سوم «هابیت» وجود داشت.

جکسن در بیانیه‌ای که منتشر کرد گفت با کمپانی برادران وارنر و شرکت مستقل فیلمسازی تیولاین برای ساخت «هابیت 3» به توافق رسیده است.

برعکس دو قسمت اول و دوم «هابیت» که برای نمایش عمومی در ایام کریسمس به روی پرده سینماها می‌روند «هابیت 3» تابستان سال 2014 اکران عمومی خواهد شد.

اما هنوز معلوم نیست تاریخ دقیق نمایش عمومی آن در کدام روز و ماه فصل تابستان خواهد بود.

جکسون تصدیق کرده که مقدار زیادی راش و صحنه اضافی از دو قسمت اول و دوم «هابیت» وجود دارد و از آن‌ها، برای تولید قسمت سوم استفاده خواهد شد.

اولین بار، لس آنجلس تایمز بود که خبر تولید احتمالی سومین قسمت «هابیت» را مطرح کرد در آن زمان، جکسون و تهیه‌کنندگان فیلم در رابطه با این خبر اظهار نظری نکردند.

اما حالا جکسون می‌گوید قصه «هابیت» به قدری پربار و غنی است که می‌تواند مثل ساخته قبلی او «ارباب حلقه‌ها» تبدیل به یک سه گانه شود.

کار فیلمبرداری «هابیت» 1 و 2 که هم‌زمان با هم جلوی دوربین رفتند، چند هفته قبل تمام شد و جکسون بلافاصله کار تدوین آن را شروع کرد.

عوامل سازنده فیلم بزودی کار فیلم‌برداری قسمت سوم آن را شروع می‌کنند. زمان فیلمبرداری این فیلم کوتاه‌تر از دو قسمت قبلی آن خواهد بود.

این سه گانه بر اساس قصه نوول جی آر آر تالکین ساخته می‌شود که «ارباب حلقه‌ها»ی او هم توسط پیتر جکسون ساخته شد.

قصه فیلم «هابیت» قبل از قصه «ارباب حلقه‌ها» رخ می‌دهد و نوعی پیش در آمد بر آن است.

«هابیت» 1 و 2 به ترتیب 14 دسامبر 2012 و 13 دسامبر 2013 به روی پرده سینماهای جهان می‌روند.

 

کد خبر 179411

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز