پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرگیجه، شاهکار آلفرد هیچکاک توانست بعد از 50 سال در نظرسنجی از کارشناسان، فیلم همشهری کین، ساخته اورسون ولز را به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما به چالش بکشد.

Sight and Sound

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، "همشهری کین" از سال 1962 به صورت پیاپی در جایگاه نخست فهرست مجله تخصصی "سایت اند ساوند (Sight and Sound)" متعلق به موسسه فیلم بریتانیا که هر 10 سال یک بار منتشر می‌شود، قرار داشت.

34 رای بیشتر

در نظرسنجی‌هایی که از سال 1952 آغاز شد، بنا به اعلام این نشریه، 864 منتقد فیلم و دیگر کارشناسان این رشته شرکت کرده‌اند. آنها فیلم ترسناک هیچکاک در سال 1958 با بازی جیمز استوارت (James Stewart) و کیم نوواک (Kim Novak) در نقش‌های اصلی با 34 رای بیشتر در جایگاه نخست بهترین فیلم قرار داده‌اند.

"همشهری کین" شاهکار اورسون ولز در سال 1941 این بار به جایگاه دوم نزول کرده است. در جایگاه سوم، "داستان توکیو (Tokyo Story)" اثر اوزو یاسوجیرو (Ozu Yasujiro) ساخت 1953 قرار دارد. در میان 10 فیلم برتر، "2001: ادیسه فضایی" اثر استنلی کوبریک جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است.

نیک جیمز، سردبیر "سایت اند ساوند" گفت این نتیجه بازتابی از تغییرات در فرهنگ منتقدان فیلم است، "به این معنا که در میان هواخواهان جدید فیلم‌ها دیگر مساله بر سر فیلم‌هایی نیست که تلاش زیادی برای آنها صورت گرفته یا بسیار هنری هستند، بلکه آنها آثاری را می‌پسندند که شخصا معنایی برای آن بیابند."

کد خبر 179661
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز