همشهری آنلاین: در ادامه برنامه نمایش فیلم در فصل تابستان سالن سینما تک، 8 مرداد ماه ساعت 16:30 دقیقه فیلم " سرود سرخ" به کارگردانی میکلونش یانچو محصول سال 1972 به مدت 88 دقیقه به زبان اصلی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش همشهری آنلاین، داستان این فیلم از آنجا شروع می‌شود که در املاک وسیعی در مجارستان در دهه 1890، گروهی از کارگران مزرعه که اعتصاب کرده‌اند، منتظر پاسخ به خواسته‌های‌شان هستند.

وقتی مباشر عصبانی، خرمن‌های گندم را آتش می‌زند، کارگران شورش می‌کنند و او را می‌کشند. ارتش دخالت می‌کند و تیراندازی می‌شود.

صاحب املاک (بالینت) که کنت پولداری است، سر می‌رسد و تلاش می‌کند با کارگران مزرعه به توافق برسد، ولی آنان با شعارهای مارکسیستی جوابش را می‌دهند و کنت در نتیجه حمله عصبی می‌میرد.

کشیش محلی در خطابه‌ای کارگران را ضد مسیح اعلام می‌کند و اعتصابیون کلیسا را آتش می‌زنند و مراسم خودشان را برپا می‌کنند.

سربازان بیشتری سرمی‌رسند و ازکارگران می‌خواهند که تسلیم شوند. درجشن روز اول ماه مه، همه - سربازان و کارگران - می‌رقصند و بعد با علامت یک ترومپت، سربازان روی جمعیت آتش می‌گشایند.

تنها بازمانده زنی است که سلاحی در دست دارد و سربازانی را که به سوی اسباب‌شان می‌روند،یکی یکی می کشد و... .

برنامه فصل تابستان سینما تک در بخش های سینمای کودک، مروری بر فیلم ‌های دهه 60و70 سینما جهان، مروری برآثار محمدعلی طالبی و یک فیلم ساز یک نگاه از روز 25 تیرماه آغاز شده و تا 9 مهر ماه ادامه دارد.

علاقمندان برای استفاده از برنامه‌های سینما تک می‌توانند همه روزه به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس بگیرند.

 

 

کد خبر 178729

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز