گروه حوادث: مرد جوان که به ‏عنوان مسافر سوار خودروهای ‏سواری می‌شد و در بین راه دست ‏به سرقت خودرو می‌زد، به قتل دو ‏راننده اعتراف کرد. ‏

مرداد سال گذشته با پیدا شدن ‏جسد غرق خون پسر جوانی در ‏حوالی شهرستان جلفا در ‏آذربایجان‌شرقی، تحقیقات پلیس ‏برای کشف راز این جنایت آغاز ‏شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که ‏قربانی با ضربات جسمی سخت به ‏قتل رسیده است. ‏ماموران با بررسی پرونده افراد ناپدید شده ‏توانستند هویت مقتول به نام ‏میلاد را شناسایی کنند.

مادر ‏میلاد در تحقیقات به مأموران ‏گفت: پسرم با ماشینش ‏مسافرکشی می‌کرد. روز حادثه ‏هم صبح زود برای کار از خانه ‏خارج شد اما دیگر برنگشت. ‏ ماموران که حدس می‌زدند میلاد ‏قربانی سرقتی خونین شده و ‏دزدان پس از به قتل رساندن او ‏خودرواش را سرقت کرده‌اند، ‏جست‌وجو برای یافتن ردی از ‏خودروی مسروقه را آغاز کردند.

‏آنها چند روز بعد خودروی مقتول ‏را درحالی‌که در یکی از خیابان ‏های شهرستان پارس آباد رها ‏شده بود پیدا کردند اما در ‏بازرسی آن هیچ ردی از عاملان ‏جنایت به‌دست نیامد. ‏درحالی‌که تحقیقات برای کشف ‏راز قتل جوان راننده ادامه داشت ‏یک‌ماه بعد جسد مرد جوانی در ‏کنار یک رودخانه در حوالی ‏شهرستان خوی پیدا شد.

این مرد نیز ‏با اصابت ضربات جسمی سخت به ‏سرش به قتل رسیده بود. مأموران ‏خیلی زود هویت قربانی را ‏شناسایی کردند و متوجه شدند ‏که وی فرید نام داشت و طبق ‏گفته خانواده‌اش با خودروی ‏پراید خود در مسیرهای بین ‏شهری مسافرکشی می‌کرده‌است. او ‏نیز درست همانند میلاد آخرین‌‏بار برای مسافرکشی از خانه خارج ‏شده و دیگر برنگشته بود. ‏ درحالی‌که بررسی‌ها برای ‏کشف راز جنایت ادامه داشت، ‏مردی سراسیمه نزد مأموران ‏پلیس ارومیه رفت و مدعی شد که ‏خودرواش از سوی دو زورگیر ‏سرقت شده است.

او گفت: در ‏یکی از خیابان‌های ارومیه بودم ‏که دو مرد جوان خواستند آنها را ‏به یکی از شهرهای اطراف ببرم. ‏ در بین راه یکی از آنها ‏به من گفت که اگر می‌خواهی ‏زنده بمانی، ماشین را رها کن و ‏برو. تهدید او چنان جدی بود که ‏وحشت کردم و از ماشین پیاده شدم ‏و آنها با سرقت ماشین پا به فرار ‏گذاشتند. ‏ ماموران با کمک جوان مالباخته ‏به چهره‌نگاری سارقان پرداختند ‏و مدتی بعد هردوی آنها ‏را دستگیر کردند. با انتقال این دو ‏برادر به اداره آگاهی و شناسایی ‏آنها از سوی مالباخته، هردو ‏متهم به سرقت خودرو اعتراف کردند. ‏در این میان یکی از آنها به ‏نام غلام علاوه بر سرقت خودروی ‏شاکی راز جنایتی خونین را هم ‏فاش کرد.

او گفت: شهریور90‏ من و برادرم به‌عنوان مسافر سوار ‏یک خودروی پراید شدیم و می‌‏خواستیم ماشین را سرقت کنیم ‏اما با مقاومت راننده مواجه شدیم. ‏به همین دلیل من با ضربات پنجه ‏بوکس او را به قتل رساندم و ‏جسدش را در کنار رودخانه‌ای در ‏حوالی شهرستان خوی رها کردیم ‏ولی موفق نشدیم ماشین را ‏بفروشیم و آن را در نزدیکی شهر ‏رها کردیم.

پس از اعترافات مرد جنایتکار، او ‏و برادرش به زندان افتادند تا ‏اینکه بعد از چند‌ماه راز دومین ‏جنایت غلام نیز فاش شد. ‏سرهنگ مداحی، رئیس پلیس ‏آگاهی استان آذربایجان‌شرقی ‏گفت: پس از جنایت اول و قتل ‏جوانی به نام میلاد در شهرستان ‏جلفا، مأموران جست‌وجوی گسترده‌‏ای را برای کشف راز جنایت آغاز ‏کردند. آنها حدس می‌زدند که ‏عامل جنایت یک سارق حرفه‌ای ‏است و سرقت‌های دیگری هم ‏مرتکب شده است. به همین دلیل ‏به استعلام در استان‌های اطراف ‏دست زدند تا اینکه متوجه شدند ‏مردی به اسم غلام به اتهام سرقت ‏از راننده‌های مسافرکش و قتل ‏یک راننده در آذربایجان‌غربی ‏دستگیر شده است.

‏وی ادامه داد: از آنجا که شیوه ‏جنایتی که این مرد مرتکب شده ‏بود با قتل جوانی که در جلفا به ‏قتل رسیده بود یکی بود، مأموران ‏غلام را از زندان به اداره آگاهی ‏منتقل کردند و او در بازجویی به ‏دومین جنایت هم اعتراف کرد. ‏وی مدعی شد که روز حادثه به ‏تنهایی به‌عنوان مسافر سوار ‏خودروی میلاد (مقتول) شده و در ‏بین راه با ضربات پنجه‌بوکس او ‏را به قتل رسانده و ماشینش را ‏دزدیده است. سرهنگ مداحی تصریح کرد: پس ‏از اعترافات مرد جنایتکار، او به ‏بازسازی صحنه قتل میلاد ‏پرداخت و با قرار قانونی راهی ‏بازداشتگاه شد و تحقیقات ‏تکمیلی درخصوص این پرونده ‏ادامه دارد. ‏

کد خبر 178085
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز