گروه حوادث: رئیس متخلف بانک با ثبت یک شرکت کاغذی و سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود، اقدام به دریافت وام 49میلیارد ریالی کرد اما پلیس پی به راز او برد و وی بازداشت شد.

کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان البرز مدتی قبل با انجام تحقیقات نامحسوس پلیسی و زیر نظر گرفتن عملیات بانکی یکی از بانک‌های کرج متوجه اعطای غیرقانونی تسهیلات بانکی به یک شرکت بازرگانی شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این شرکت به‌صورت صوری به ثبت رسیده و هیچ فعالیت اقتصادی ندارد. به همین دلیل شناسایی گردانندگان این شرکت در دستور کار پلیس قرار گرفت.

با بررسی بیشتر و تحقیقات فنی مشخص شد که رئیس شعبه یکی از بانک‌های مستقر در کرج به نام «ه‍ - ج» پس از تأسیس و به‌ثبت رساندن یک شرکت بازرگانی که عملا هیچ‌گونه فعالیتی نداشته، منزل خود را به‌عنوان شرکت و بستگان خود را نیز به‌عنوان اعضای اصلی این شرکت معرفی کرده است. سپس با توجه به اینکه ریاست یکی از شعبه‌های بانک‌های دولتی را به‌عهده داشته است، از موقعیت شغلی خود سوءاستفاده کرده و مبلغی حدود 49میلیارد ریال تسهیلات بانکی به‌حساب شرکت واریز کرده است.

مأموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند که شرکت مورد نظر علاوه بر اینکه هیچ‌گونه فعالیت بازرگانی ندارد، فاقد هرگونه گردش مالی است و هرگز استحقاق دریافت حداکثر تسهیلات بانکی را نداشته است. علاوه بر این مشخص شد که رئیس بانک مبلغ هفت میلیارد ریال از وام دریافت شده از بانک را صرف خرید خانه‌ای برای همسرش کرده است. رئیس پلیس استان البرز با بیان این خبر گفت: با به‌دست آمدن اطلاعات تکمیلی و محرز شدن تخلف متهم، با هماهنگی مقام قضایی وی به همراه هفت نفر دیگر از همدستانش دستگیر شد و به اتهام تحصیل مال نامشروع تحویل مراجع قضایی شد.

کد خبر 180319
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز