همشهری‌آنلاین: صد‌ها هزار تن در هشتاد شهر اسپانیا روز پنجشنبه به تظاهرات علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت راست میانه این کشور پرداختند.

spain

این تظاهرات در ادامه بیش از یک هفته اعتراض خیابانی پراکنده در اقصی نقاط اسپانیا و همزمان با تصویب لایحه کاهش ۶۵ میلیارد یورویی از هزینه‌های عمومی صورت گرفت.

ویکتوریا یکی از کارمندان اداره مالیات شهر مادرید می‌گوید: «وقتی بحران آغاز شد آن‌ها حقوقمان را کاهش دادند. ما درک کردیم که بایست تحمل کنیم و اعتراضی نکردیم ولی اکنون به نظر می‌رسد که آنان می‌خواهند به ما ضربه بزنند و ما نیز مسوولیتی در قبال این وضعیت نداریم. منصفانه نیست و به همین خاطر اینجا هستیم.»

معترض دیگری در شهر بارسلونا چنین می‌گوید: «سیاستمداران باید درباره دستمزد‌ها، مزایای اضافی و هزینه مسافرت‌هایشان تجدید نظر کنند. مردم ثروتمند هم باید برخی از مخارج را کاهش دهند و این امر نباید فقط برای کارمندان دولت که زیاد کار می‌کنند و از حقوق محدودی برخوردارند باشد که ببینند دستمزدشان به ندرت افزایش می‌یابد.»

از هفته گذشته که ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد دولت تصمیم به افزایش سقف مالیاتی و کاهش هزینه‌های بخش عمومی گرفته است کارمندان دولت، نیروهای آتش نشانی و پلیس به اعتراض پرداخته‌اند. پیش از این نیز بالغ بر هفت درصد از دستمزد کارمندان دولت کاسته شده بود.

در پی به طول انجامیدن این تظاهرات تا پاسی از نیمه شب، نیروهای پلیس اقدام به متفرق ساختن معترضان کردند. گروهی از تظاهرکنندگان به آتش زدن زباله ها و پرتاب سنگ به سوی پلیس مبادرت ورزیدند.

کد خبر 178056
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز