مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک ملکه به دیدار یک ملکه دیگر نمی‌رود؛ شوهر ملکه اول هم که پادشاه اسپانیا باشد می‌گوید آسیب دیدگی دارد و نمی‌تواند جمعه 29 اردیبهشت در مراسم تاجگذاری ملکه دوم که ملکه بریتانیا باشد حاضر شود. اما پشت صحنه:

queens

اول اینکه میهمانی قرار است روز جمعه در قلعۀ «ویندسور» در نزدیکی لندن، پایتخت بریتانیا برگزار شود.

منابع دولتی اسپانیا می‌گویند، سوفیا ملکۀ این کشور دیدار خود را از بریتانیا برای شرکت در یک میهمانی به مناسبت سالگرد تاجگذاری الیزابت دوم، ملکۀ این کشور لغو کرده است.

خوان کارلوس، پادشاه اسپانیا هم به دلیل آسیب دیدگی پس از شکار در رواندا قادر نیست در این میهمانی شرکت کند. این یک واقعیت است پادشاه ید طولایی در کشتار در حیات وحش دارد: پادشاه اسپانیا؛ شکار فیل و تیغ جراحان

اما اسپانیا و بریتانیا اخیراً بر سر حقوق ماهیگیری در آب‌های تنگۀ جبل الطارق با یکدیگر اختلاف پیدا کرده‌اند و  اسپانیا همچنین از بازدید جمعی از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا در ماه آینده از جبل الطارق ناراضی است.

از این طرف بریتانیا می‌گوید براساس معاهدۀ «اوترخت» در سال ۱۷۱۳ میلادی، حق حاکمیت جبل الطارق را دارد، اما اسپانیا هم مدعی مالکیت این منطقه بوده است.

more  بخشی از ثروت ملکه انگلیس از قاچاق مواد مخدر تامین شده است

موضوع البته ریشه‌دار از این حرف‌هاست چرا که بریتانیا و اسپانیا نزدیک به بیش از سه سده است که بر سر تنگه جبل الطارق در جنوب اسپانیا اختلاف نظر‌های گوناگونی دارند. پس بایکوت ملکه بریتانیا از سوی همتای اسپانیایی‌اش چندان هم بی‌دلیل نیست. انگار خصلت‌های تاریخی دیر جان می‌دهند.

کد خبر 170838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز