همشهری‌آنلاین: کاهش قابل ملاحظه توریست‌ها درلندن که این روزها شاهد برگزاری مسابقات المپیک است، نگرانی دست اندرکاران صنعت جهانگردی در پایتخت بریتانیا را برانگیخته است.

london

تام جنکینز، از انجمن برگزار کنندگان تورهای اروپایی با اشاره به کاهش حداقل 30 درصدی بازدید از اماکن توریستی در لندن می‌گوید: "مشتریان رستوران‌ها هم بشدت کاهش یافته‌اند. اکنون اگر شما برای بازدید از برج لندن بیایید براحتی می‌توانید توجه نگهبانان آن را به خود جلب کنید. موزه بریتانیا هم تقریبا خالی است."

یورونیوز می‌گوید البته هتلداران لندن هم از قربانیان اصلی کاهش تعداد جهانگردان در این کلانشهر بوده‌اند.

مسئول یکی از هتل‌های زنجیره‌ای با انتقاد از تبلیغات زیادی که برای خالی کردن لندن در طول برگزاری مسابقات المییک شده، می‌گوید: "پیش بینی‌های زیادی مبنی بر شلوغ شدن این شهر شد. تبلیغات حول موضوع المپیک هم خیلی زیاد بود، بخصوص اینکه به مردم گفته می شد تا حد امکان خارج از شهر بمانند، خیلی آنها را می‌ترساند. شاید مردم از ترس مواجه با شلوغی، مخصوصا لندن را ترک کردند."

خبرنگار یورونیوز در لندن با اشاره به این که پایتخت بریتانیا امسال ماه اوت آرامی را تجربه می‌کند، می گوید: "اگر به بازی‌های المپیک علاقمند نیستید، در عوض جاذبه‌های توریستی شهر که خیلی خلوت‌تر از گذشته هستند، آماده‌اند تا پذیرای شما باشند."

کد خبر 179707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز