همشهری‌آنلاین: جرج ایتون روزنامه نگار انگلیسی، سیاست‌های اقتصادی دولت انگلیس را فاجعه بار توصیف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، جرج ایتون با تشریح اوضاع اقتصادی انگلیس گفت: «دولت انگلیس باید از نرخ پایین بهره بانکی استفاده کند و با اخذ وام از این مبالغ برای بهبود اوضاع زیرساخت‌های کشور استفاده کند. اما تاکنون روند استقراض دولت انگلیس با مشکلات ساختاری همراه بوده است. بیکاری در انگلیس با سرعتی که انتظار می‌رفت کنترل نشده است.

انگلیس یکی از کشورهای عضو گروه بیست است که با رکود اقتصادی مواجه است. در واقع، انگلیس پیش از دیگر کشورهای منطقه یورو درگیر رکود اقتصادی شد. البته انگلیس توانست پس از مدتی از این رکود اقتصادی خارج شود اما بار دیگر در گرداب این رکود اقتصادی افتاد.

بنابراین، دولت انگلیس نمی تواند تقصیر مشکلات مالی و اقتصادی خود را متوجه منطقه یورو کند. اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی برای مردم انگلیس فاجعه بار بوده است.

دولت انگلیس به کاهش بودجه رفاهی و عمومی کشور مبادرت کرده است. مردم انگلیس با این سیاست‌ها مخالف هستند. مسئله تاسف آور درباره انگلیس این است که دولت انگلیس به صورت داوطلبانه به اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی روی آورده که بار مالی آن متوجه مردم است.

دولت انگلیس برخلاف کشورهای بحران زده اروپایی با فشارهای اتحادیه اروپا برای اجرای این سیاستها مواجه نبوده است. این سیاستها از خارج بر دولت انگلیس تحمیل نشده بلکه خودش این راه را برگزیده است.»

کد خبر 193505
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز