پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست‌وزیر انگلیس که به طور غیرمنتظره به افغانستان سفر کرده است، بر تعهد لندن در قبال خروج نیروهای انگلیسی از افغانستان تا سال آینده تاکید کرد.

cameron

دیوید کامرون با نظامیان انگلیس در ولایت هلمند ملاقات کرد. انگلیس پس از آمریکا بیشترین تعداد نیروهای نظامی را در افغانستان در اختیار دارد. دولت لندن اعلام کرده که قصد دارد تا دسامبر آینده 500 تن از نیروهای نظامی خود را از افغانستان خارج کند اما برنامه زمانی دقیقی را برای خروج سایر نیروها مشخص نکرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، قرار است نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مسئولیت تامین امنیت افغانستان را تا پایان سال 2014 به طور تدریجی به نیروهای افغان واگذار کنند.

دیوید کامرون در سفرش به افغانستان با برخی از مقام‌های افغان و انگلیسی ملاقات کرد.

وی در ملاقات با سربازان انگلیسی از آنها درباره توانایی نیروهای ارتش و پلیس افغانستان برای تامین امنیت کشورشان سوال کرد و گفت که پاسخ‌های این سربازان در تصمیم‌گیری‌های آتی درباره تعداد نیروهایی که از افغانستان خارج خواهند شد، موثر است.

نخست‌وزیر انگلیس خاطرنشان کرد، بر این باور است که فرآیند واگذاری مسئولیت‌های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای محلی با پیشرفت چشمگیری روبه‌رو است.

نخست‌وزیر انگلیس این موضوع را تایید کرد که تصمیم برای برنامه خروج نیروهای انگلیسی در سال 2013 تا پایان سال جاری اعلام خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران در یک پایگاه نظامی نیروهای انگلیسی در ولایت هلمند خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم امیدهای واهی ایجاد کنم. با این حال در سال جاری تعداد نیروهای انگلیسی در افغانستان کاهش خواهد یافت و این رویه در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه خاطرنشان کرد: سربازان افغان از شجاعت لازم برخوردار هستند و به دفاع از کشورشان افتخار می‌کنند.

کامرون همچنین در سفرش به افغانستان با آندروس آنسیپ، نخست‌وزیر استونی ملاقات کرد. نخست‌وزیر استونی نیز در اقدامی غیرمنتظره به ولایت هلمند سفر کرده است و در این سفر با برخی از نیروهای کشورش ملاقات کرد.

کد خبر 178035
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز