پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری‌انلاین: میزان نارضایتی از دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به بالاترین سطح از زمان انتخاب او در دو سال قبل رسیده است.

cameron

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، نتایج نظر سنجی که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد میزان نارضایتی از دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به بالاترین سطح از زمان انتخاب وی در دو سال قبل رسیده است.

این نظر سنجی که موسسه YouGov آن را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای روزنامه سان انجام داده است نشان می‌دهد فقط سی درصد از پاسخ دهندگان معتقدند کامرون بهترین نخست وزیر از رهبران سه حزب اصلی سیاسی انگلیس است.

این رقم پایین‌ترین رقم از زمان انتخابات سراسری ماه مه 2010 است که در آن دیوید کامرون با ائتلاف با حزب کوچک‌تر لیبرال دموکرات (نیک کلگ)، ریاست دولت ائتلافی انگلیس را به عهده گرفت.

بسیاری از مردم انگلیس معتقدند دو هفته گذشته بیشترین لطمه را به میزان محبوبیت کامرون و حزب وی وارد کرده است.

بسیاری نیز در رسانه‌ها معتقدند در بودجه سالانه که ماه گذشته اعلام شد از مالیات مستمری بگیران برای پرداخت کاهش مالیات‌های ثروتمندان استفاده می‌شود.

اختلاف بر سر طرح‌های این هفته افزایش نظارت دولت بر اینترنت و نیز برگزاری مخفیانه دادگاه‌ها به دلایل امنیت ملی از جمله مواردی هستند که مشکلات را تشدید کرده‌اند.

این پیشنهادها انتقادهایی را از جانب اعضای حزب کامرون، لیبرال دموکرات‌ها و گروه‌های مدافع آزادی‌های مدنی به دنبال داشته است.

کد خبر 165004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز