همشهری آنلاین: دیوید کمرون، نخست وزیر انگلیس به اختلاف نظر بین روسیه و انگلیس در مورد حل بحران جاری در سوریه اذعان کرده است.

به گزارش شبکه پرس تی وی، کمرون، بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در شهر سوچی این کشور واقع در ساحل دریای سیاه، گفت بر هیچ کس پوشیده نیست که لندن و مسکو همچنان «در مورد رسیدگی به وضعیت (سوریه) اختلاف نظر دارند.»

نخست وزیر انگلیس افزود، علیرغم اختلاف نظرها، این دو کشور هدف مشترک پایان دادن به درگیری در کشور عربی را در سر دارند.

این در حالی است که انگلیس با تسلیح و آموزش شبه نظامیان معارض دولت سوریه، نقشی عمده در شعله ور کردن ناآرامی‌ها در این کشور ایفا کرده است.

دولت انگلیس در حال حاضر تلاش‌ها برای لغو تحریم تسلیح شبه نظامیان تحت حمایت خارج را که از سوی اتحادیه اروپا اعمال شده، افزایش داده است.

دیدار اخیر همچنین پیش از نشست بعدی گروه ۸ متشکل از ۸ کشور صنعتی برگزار شد؛ کمرون ریاست این نشست را که ۱۷ و ۱۸ ژوئن (۲۷ و ۲۸ خرداد) در ایرلند شمالی برگزار می‌شود، بر عهده خواهد داشت.

کشور سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ عرصه ناآرامی‌های مرگباری است که طی آن شمار زیادی از جمله بسیاری از نیروهای امنیتی و ارتش جان خود را از دست داده‌اند.

دمشق می‌گوید، هرج و مرج جاری در این کشور از خارج طراحی و هدایت می‌شود و گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شمار زیادی از شبه نظامیان از اتباع غیرسوری و خارجی هستند.

کد خبر 213697
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز