همشهری‌آنلاین: پزشکان در بریتانیا برای اولین بار در چهار دهه گذشته دست به اعتصاب زدند. البته اعتصاب کنندگان همچنان بیماران اورژانس را پذیرش می‌کنند و فقط سایر بخش‌ها را فلج کرده‌اند!

uk doctors strike

اعتصاب کنندگان به تصمیم دولت مبنی بر بالا بردن ساعت کاری پزشکان معترضند. دولت همچنین می‌خواهد سهم مشارکت پزشکان در صندوق بازنشستگی‌شان افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش یورونیوز دکتر مالکوم ویلیس که مخالف اعتصاب است می‌گوید: «وقتی برای اولین بار این موضوع را شنیدم گفتم مگر این که از جنازه من رد شوید! گفتم اگر دست به اعتصاب بزنید به بیمارانم توضیح می‌دهم که انگیزه شما چیست. انگیزه‌ای که چندان هم خوشایند به نظر نمی رسد.»

دو روایت متضاد درباره تاثیر این اعتصاب:

اتحادیه پزشکان بریتانیا که سازمان دهنده اعتصاب بود می‌گوید از هر پنج بیمارستان، کار چهار بیمارستان با اختلال مواجه شده است. اما برخی از گزارش‌ها حاکی است که این اعتصاب فقط ده درصد بیماران را با مشکل روبرو کرده است.

یک بیمار می‌گوید: «به نظر من پزشکان با داشتن مستمری تضمین شده بیش از اندازه نازپرورده شده‌اند. این اعتصاب که جان بیماران را به خطر می‌اندازد غیرمنصفانه است.»

فرد دیگری می‌گوید: «آنها همچنان بیماران اورژانسی را پذیرش می‌کنند. در واقع فقط قرارهای روزانه لغو شده‌اند. پس این عمل به نوعی فقط نشان دادن اعتراض است و بر شرایط بیماران تاثیر نگذاشته است.»

اتحادیه پزشکان بریتانیا گفته است که از هر سه پزشک عمومی یک پزشک دست از کار کشیده است. این اتحادیه با انتشار آگهی در روزنامه‌ها تلاش کرده به مردم بریتانیا توضیح بدهد که دلیل اعتصاب چه بوده است. اگر چه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند مردم چندان با این دلایل قانع نشده‌اند.

کد خبر 174705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز