همشهری‌آنلاین: رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: نقشی که حکومت وهابیت و جرثومه‌های کثیف آنها علیه اسلام راستین در دنیا بازی می‌کنند، از نقش ابوجهل و ابوسفیان نیز به مراتب بدتر است.

mohammadi

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در دهمین اجلاس گرامیداشت روز جهانی مساجد و همچنین اختتامیه دهه تکریم و غبارروبی مساجد، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های ماه رمضان، دعاست. البته دعا نیز دارای آدابی است، از جمله اینکه در هنگام دعا کردن باید ادب را رعایت کنیم و با ادب با خداوند صحبت کنیم.

وی اضافه کرد: باید جهت دریافت و برکات ماه رمضان خود را آماده کنیم. دعا انسان را نجات می‌دهد و توجه داشته باشیم که خداوند هرچه را که بخواهد و اراده کند انجام می‌دهد و از همین بابت باید در دعا همت بلند کرد و به کم قانع نشد. اگر لقمه انسان حرام باشد، این لقمه مانع استجابت دعاست. گناه نیز مانع از این می‌شود که دعا استجاب شود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به بیداری اسلامی ایجاد شده در بین کشورهای منطقه گفت: اساس بیداری اسلامی، خداپرستی، عبودیت پروردگار، بندگی خدا و حاکمیت خدا در دنیاست و دعوای ما با استکبار بر سر همین مساله است. ما می‌خواهیم بنده خدا باشیم و براساس تعالیم پیامبران حرکت کنیم ولی آنها می‌گویند بنده ما باشید.

وی با اشاره به موج ایجاد شده در منطقه به انقلاب مردم مصر اشاره کرد و گفت: می‌دیدیم که در میدان التحریر مصر میلیون‌ها نفر الله‌اکبر یعنی شعار اسلام را سر می‌دادند و نماز جماعت میلیونی می‌خواندند. در زمان مبارک این چیزها نبود و مسلمانان را به شدت در برابر استکبار از جمله اسرائیل ذلیل کرده بودند. یکی از موارد قرارداد ننگین کمپ‌دیوید که توسط آنها امضا شده بود این است که در صحرای سینا که جزو خاک مصر است، اسرائیلی‌ها آزادانه می‌توانند بدون هیچ گذرنامه‌ای رفت و آمد کنند؛ بدون ویزا و گذرنامه.

گلپایگانی با اشاره به برخی تلاش‌ها برای رای نیاوردن محمد مرسی به عنوان رییس‌جمهور مصر، خاطرنشان کرد: من نمی‌خواهم در مورد رییس‌جمهور جدید مصر اظهار نظر کنم، اما موضوع مهم این است که تصمیم و انتخاب مردم مصر خلاف میل استکبار بود. آنها اگر چیزی برخلاف اراده‌شان باشند، اگر بتوانند جلوی آن را می‌گیرند و اگر نتوانند سوار بر آن می‌شوند.

وی با بیان اینکه "آمریکا تمام‌قد در برابر جمهوری اسلامی ایستاده است"، به تحولات بحرین نیز اشاره کرد و گفت: می‌بینیم که در بحرین چه خبر است. یک سال و نیم است که در این کشور تظاهرات می‌شود و مردم را می‌کشند و در خانه‌های آنها نارنجک صوتی می‌اندازند ولی باز هم مردم ایستاده‌اند و موج این ایستادگی به قسمت شرق عربستان نیز رسیده و می‌بینیم که در شهرهای شرقی عربستان چه اتفاقی افتاده است. مقامات این کشور به یکی از کشورهای همسایه رفته و از آنها خواسته بودند که اجازه بدهند پایگاه‌های هوایی آن کشور در زمان لازم در خدمت اسرائیلی‌ها باشد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: نقشی که حکومت وهابیت و جرثومه‌های کثیف آنها علیه اسلام راستین در دنیا بازی می‌کنند، از نقش ابوجهل و ابوسفیان به مراتب بدتر است.

گلپایگانی در ادامه به تحولات سوریه از جمله انفجاری روز گذشته اشاره کرد و گفت: جرم سوریه همان است که سیدحسن نصرالله گفت؛ جرم سوریه این است که خط اول جبهه علیه اسرائیل است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فشارهای دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: بحث آنها بر سر موضوع هسته‌یی نیست و اگر ما تسلیم شویم و غنی‌سازی را متوقف کنیم و به آنها بگوییم که به حرف شما گوش می‌دهیم، فردا بحث حقوق بشر را مطرح می‌کنند و پس‌فردا آن موضوع دیگری را. اینها بهانه است. بحث آنها بر سر انرژی است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه "ما نیازی به بمب اتم نداریم و بمب اتم ما بسیجی‌ها هستند"، گفت: نقطه‌ای از اسرائیل نیست که در روز مبادا از آتش ما در امان باشد.

وی با با اشاره به نقش بسیجیان و نیروهای مسلح در دفاع از کشور افزود: تدابیر و هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری، کشور را به جایی رسانده است که آنها جرات نمی‌کنند کاری علیه ایران بکنند و همانطور که گفتم دعوای آنها بر سر موضوع انرژی است.

گلپایگانی در پایان، به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: استعمارگران می‌خواهند ملت ایران را به تنگ آورند تا در برابر نظام بایستند، در حالی که اشتباه می‌کنند و مردم ما مردمی مقاوم و صبور هستند. البته تعدادی نیز در کشور هستند که در این شرایط با گرانفروشی خون مردم را می‌مکند و از خداوند می‌خواهیم که اگر این گرانفروشان قابل هدایت نیستند، آنها را ریشه‌کن کند

کد خبر 178042
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز