همشهری آنلاین: مسئول دفتر مقام معظم رهبری گفت: امامزادگان باید بیش از گذشته کانون توجه همه مردم باشند.

به گزارش مهر، آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی در مراسم تودیع و معارفه تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) با بیان اینکه نسل امروز جوانان نیازمند کارهای فرهنگی هستند، افزود: امامزادگان از مهمترین داشته‌ها و پتانسیل‌های کشور هستند که باید از این ظرفیت بزرگ فرهنگی بهترین استفاده شود.

وی تصریح کرد: جوانان ما تشنه، ذاتا مسلمان و خلقتاً محب اهل بیت (ع) هستند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: باید با افزایش کارهای فرهنگی زیر سایه امامزادگان، نسل آینده جوانان کشور را بیمه کرد.

آیت‌الله گلپایگانی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال فاسد کردن نسل جوان ما هستند، گفت: امروز ماهواره‌ها تا پستوهای خانه‌ها نفوذ کرده‌اند و دشمنان تنها راه مقابله با نظام جمهوری اسلامی را مباحث فرهنگی انتخاب کرده‌اند.

وی یادآور شد: هیچ راهی نداریم مگر اینکه روحانیون، اساتید دانشگاه، معلمین و تمامی کسانی که نسل جوان در اختیار آنها قرار دارد باید برای آموزش مباحث فرهنگی جوانان پیشگام باشند و فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

مسئول دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته اما همچنان در تمامی صحنه‌های انقلاب مردم با دل و جان خود حضور دارند که این نشان از موفقیت است اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که نسل امروز نیز با گذشته آشنا باشد و به اندازه کافی آگاهی به دست آورد.

آیت‌الله گلپایگانی یادآور شد: شیراز از گذشته از جمله شهرهای مذهبی و دینی کشور بود که حتی در زمان شاه نیز تلاش شده بود که مردم این شهر و استان را به کارهای دیگر راهی کنند که آن نیز محقق نشد.

وی در خصوص توسعه فعالیت‌ها در حرم مطهر شاهچراغ (ع) تاکید کرد: به زودی عزای حضرت فاطمه (س) نزدیک می‌شود، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که برنامه‌های پرشور تر از گذشته برگزار شود.

آیت‌الله گلپایگانی تصریح کرد: تا کنون در شهر شیراز کارهای مناسبی انجام شده اما این‌گونه کارها در سومین حرم اهل بیت (ع) کافی نیست و باید توسعه داشته باشد.

وی یادآور شد: باید به گونه‌ای در این شهر برنامه‌ریزی شود که زائرین از سراسر دنیا به سومین حرم اهل بیت (ع) سفر کنند زیرا این استان میزبان بیش از 800 امامزاده است.

کد خبر 252534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز