همشهری آنلاین: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: فرزندان ایران با کوچک‌ترین جسارت آمریکا‌ زندگی را بر آنها‌ جهنم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی امشب در مراسم افتتاح کتابخانه آستان شاهچراغ (ع) که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و مسئولان استان فارس برگزار شد، امام‌زادگان استان فارس را افتخار کشور دانست.

وی یکی از ابزارهای مهم و لازم برای کسب دانش را داشتن کتابخانه عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری که چشم و اندیشه بیدار ایران است، در سخنرانی‌ها و نطق‌های خود بیشترین تاکید را در جنبش نرم‌افزاری و پیشرفت در علم و دانش دارند.

محمدی گلپایگانی تصریح کرد: ضرورت امروز ما در جهان این است که در دانش حرف اول را در جهان بزنیم.

وی تاکید کرد: محال است جمعیتی ادعای استقلال داشته باشد و دست گدایی از نظر دانش به‌سمت دیگران دراز کند.


گلپایگانی با بیان اینکه امروز پیشرفت علم در پیشرفت استعمار به‌کار گرفته شده است، خاطرنشان کرد: استعمار به اتکای تکنولوژی، جهان را می‌بلعد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ما در حال حاضر همه چیز داریم.

گلپایگانی با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین ابزار مثل سیم خاردار را به ما نمی‌فروختند، تصریح کرد: در حال حاضر در ابزار دفاعی به‌قدری پیشرفته هستیم که کشورهای استعماری به هر وسیله می‌خواهند خود را به جمهوری اسلامی نزدیک کنند.

وی افزود: در کشور به‌خصوص خطه جنوب، فرزندانی داریم که اگر آمریکا یا اسرائیل کوچکترین جسارتی بکنند زندگی را بر آنها جهنم می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم شیراز را دارالعلم و دارالولایه خواند و با اشاره به سابقه فرهنگی استان فارس و شیراز گفت: انتظار داریم تا همواره شاهد تحولات فرهنگی چشمگیری در این دیار باشیم.

محمد حسینی تاکید کرد: باید کودکان را از همان کودکی با کتاب مانوس کنیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در کشور، خاطرنشان کرد: تمام این اقدامات از جمله نمایشگاه‌های کتاب و ... با اشارات رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

حسینی تصریح کرد: در دولت دهم عنایت بیشتری به مسائل فرهنگی می‌شود.

کد خبر 93702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز